ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی این استان، بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از این دانشگاه طلب دارند.

پرسنل بهداشتی درمانی ایلام ۸۰۰ میلیارد ریال طلب دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علی دل پیشه روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها به بیش از ۹۰۰  میلیارد ریال رسیده است، اظهار داشت: برخی پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی استان حدود ۱۰ ماه است که هیچگونه کارانه ای دریافت نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از۴۰۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات پزشکی به استان ایلام وارد شده است، افزود: یکی از برکات توافق هسته ای، تسریع در ورود تجهیزات پزشکی به استان و کشور بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه طی سه سال اخیر، سه دستگاه سی. تی. اسکن و یک دستگاه ام. آر. آی وارد استان و راه اندازی شده است، بیان داشت: طرح تحول سلامت، بزرگ ترین پروژه اجتماعی و تأثیر گذار دولت یازدهم است.

دکتر علی دل پیشه با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مردم استان ایلام تحت پوشش بیمه های درمانی هستند، یادآور شد: بر اساس قانون، بیمه ها مکلف اند که پس از دریافت اسناد، حداکثر ظرف یک ماه نسبت به تسویه بدهی های خود به مراکز بهداشتی و درمانی، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیمه ها در خصوص پرداخت بدهی ها خود همکاری نمی کنند و همین موضوع باعث شده تا دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور با مشکل مواجه شوند، خاطرنشان ساخت: علی رغم کمبودها و محدودیت های شدید مالی؛ پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی استان هم اکنون با عشق، ایثار و علاقه در خدمت سلامت جامعه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به ایجاد آموزش های مجازی، تلاش برای بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی و جذب دانشجوی خارجی، حرکت به سوی دانشگاه های موسوم به نسل سوم کارآفرین و درآمد زا و نیز توانمندسازی دانشکده های علوم پزشکی استان، به عنوان طرح های تحولی در بخش آموزش، اشاره و تصریح کرد: در راستای تحقق طرح سلامت، ۱۳ کلینیک تخصصی در سطح استان دایر شده است ودر حال ارائه خدمات متنوع به مردم هستند.

دکتر علی دل پیشه با اشاره به به ضرورت بهداشت محیط زیست و سلامت شهروندان، تأکید کرد: مقرر شده است تا تمامی پروژه ها و طرح های عمرانی، زیربنایی و کارخانه ها؛ علاوه بر پیوست زیست محیطی؛ بایستی پیوست سلامت و بهداشت نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی بانگنجاب ایلام هم اکنون با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراء است، گفت: برای تکمیل این بیمارستان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه برای تجهیز این بیمارستان نیز به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار داشت: تأمین اعتبار تجهیزات این بیمارستان هیچگونه مشکلی ندارد اما امیدواریم که اعتبار تکمیل پروژه، به موقع تخصیص یابد تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این بیمارستان بزرگ در استان باشیم.

دکتر علی دل پیشه با بیان اینکه در سال جاری میزان ابتلای بیماران به بیماری سالک ۲۵ درصد کاهش یافته است، افزود: متأسفانه بیش از دو دهه است که مردم در حوزه جنوب استان با بیماری سالک مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در جهان هیچ گونه واکسنی برای بیماری سالک ساخته نشده است، بیان داشت: به همت متخصصان و پژوهشگران ایرانی، این واکسن هم اکنون در حال ساخت است و مراحل اجرای آزمایشی خود را طی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۸۰۰  نفر از مردم عزیز شهرستان مهران، آگاهانه و با رضایت خویش، در این طرح شرکت نموده و واکسن سالک را دریافت کرده اند، یادآور شد: خوشبختانه تا کنون گزارش خاصی در خصوص عوارض این واکسن(بجز موارد جزئی و بصورت بثورات جلدی) دریافت نشده است.

دکتر علی دل پیشه با اشاره به اینکه تاکنون در سطح کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر واکسن سالک را دریافت داشته اند، خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با توفیقات روز افزون این طرح و تأیید و تثبیت نهایی این واکسن، شاهد ریشه کنی کامل بیماری سالک در استان و کشور باشیم.

وی تصریح کرد: پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی این استان، بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از این دانشگاه طلب دارند.

گفتنی است در این نشست خبری که اغلب خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری حضور داشتند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین وی به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفتند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.