قم -آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرخروش‌تر و پررنگ‌تر حضور داشته باشید با بصیرت و استقامت شما آمریکا ناامید می‌شود، انقلاب اسلامی به جز انقلاب‌های دیگر بوده زیرا دینی و اسلامی است.

حضور پرخروش در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث ناامیدی آمریکا می شود/ اسلام رکن اول انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در دیدار نیروهای مسلح استان قم و طلاب مدرسه امام موسی کاظم پردیسان اظهار کرد: هر فردی در مسیر علوم اسلامی گام بردارد مهم و تأثیرگذار است باید خدا را به دلیل آنکه این شغل را به شما داده قدردان باشید.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص نخستین اصل از اصول زندگانی است کسی که اخلاص داشته باشد علمش برکت پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت همت بلند در انجام امور مختلف گفت: باید بدانیم راه مشکلی در پیش داریم می‌خواهیم شما مانند شیخ طوسی و شیخ مفید افراد تأثیرگذار و چراغی روشن در مسیر اجتماع باشید بنابراین نباید به سواد کم قناعت کنید.

وی اضافه کرد:‌ امام خمینی(ره) تحولی در جهان ایجاد کردند زیرا فقیه و فیلسوف، فقیه و قهرمان میدان علم و بیان و فقیه و سیاستمدار بودند، لازم است تفقه در دین در حد کمال انجام دهید هر راه مشکلی با همت بلند آسان می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: سالانه از دانشگاه‌ها پزشک و مهندس فارغ‌التحصیل می‌شود ولی از حوزه هر چند سال یکبار یک فقیه خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه هر انسانی فرزند زحمت خود است، گفت: هر فردی که ساعی و کوشاتر باشد مجد و عظمت بیشتری دارد انسان با همت بلند پرواز می‌کند و به سعادت و کمال می‌رسد هر کسی اراده کرد به تصمیم قاطع می‌رسد کسی که اراده ندارد عقب می‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر علم گام برمی‌دارند باید تقوا داشته و در مسیر دوری از گناه، دروغ و غیبت گام بردارند تا بتوانند اثربخش باشند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) قرآن را از مجالس فاتحه‌خوانی به صحنه زندگی آوردند، پس از قرآن نهج‌البلاغه قرار دارد به وجود امام علی(ع) و کتاب ایشان افتخار می‌کنیم مطالب اجتماعی، سیاسی، حکومتی و اقتصادی در این کتاب ذکر شده است.

آیت‌الله نوری همدانی نظم را از دیگر اصول زندگی ذکر کرد و افزود: نظام و انضباط از اهمیت خاصی برخوردار است شما در اجتماع چراغ راه هستید و مردم از شما امور را می‌آموزند.

وی خاطرنشان کرد: صرف و نحو و ادبیات خود را تقویت کنید برای سخن گفتن با اجتماع به ادبیات نیاز دارید برای تألیف نیز به ادبیات نیاز است.

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ اخلاق از موضوعات دیگر است که باید از سوی طلاب مورد تأکید قرار گیرد اخلاق در امور مختلف مؤثر است باید در نظر داشت کار ما دنباله کار انبیا و پیامبران است باید با اخلاق‌مداری در اجتماع تأثیرگذار باشیم و به ارشاد و هدایت مردم بپردازیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید از کتاب‌های کلیدی طلاب باشد، گفت: دفتر تبیان در قالب جلدهای انقلاب و جوانان، انقلاب و شیطان بزرگ و ... تألیف شده است، مردم پس از چندین سال هنوز می‌گویند صفت بهتر برای آمریکا مانند شیطان بزرگ داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه آورده‌اند ایشان توانستند تحولی در کل دنیا ایجاد کنند و استکبار را به دنیا بشناسانند به این وسیله مردم به خودباوری رسیدند مردم زیر چنگال مستکبران بودند و از غرب و شرق می‌ترسیدند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد:‌ اکنون در دنیایی قرار داریم که نباید به درس خواندن اکتفا کنید بلکه باید زمان‌شناس و جهان‌شناس باشید طلاب باید در راه مبارزه قدم بردارند.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن گفت:‌ باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرخروش‌تر و پررنگ‌تر حضور داشته باشید بدانید با بصیرت و استقامت شما آمریکا ناامید می‌شود انقلاب اسلامی به جز انقلاب‌های دیگر بوده زیرا دینی و اسلامی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اسلام رکن اول انقلاب است. انقلاب مردم را بیدار کرد مردم به استقبال گلوله‌ها رفتند و شهید دادند، به علمای بحرین نیز بیان شد تا شهید ندهید پیروز نمی‌شوید اسلام جهاد را برای پیروزی قرار داده است.

وی یادآور شد: مردم از ارکان دیگر انقلاب هستند امام خمینی(ره) تأکید داشتند به فکر بیچارگان و کپرنشین‌ها باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.