رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: طی مدت ایجاد و فعالیت این پارک، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور کمک شده است.

۱میلیارد و۲۵۰ میلیون تومان به شرکت های دانش بنیان کمک شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی‌اصغر پیله‌ور بعدازظهر سه‌شنبه در نشست معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: مجوز پارک علم و فناوری استان در سال ۸۹ صادرشده که طی این مدت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت‌ها و واحدهای فناور استان کمک شده است.

پیله‌ور افزود: این کمک‌ها یا به‌صورت مستقیم از سوی پارک و یا از طریق عاملیت صندوق‌ها انجام‌گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۶ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد خراسان شمالی مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین سه مرکز رشد در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در حال فعالیت است.

پیله‌ور تصریح کرد: برای ۴۹۶ نفر در مجموعه این واحدها و مراکز اشتغال‌زایی انجام‌گرفته است که اغلب از حوزه دانشگاهیان هستند.

وی با اشاره به فروش ۲۵۰ هزار دلاری محصولات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی، عنوان کرد: ۹۵۰ میلیون تومان فقط فروش محصولات دانش‌بنیان بوده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ساختمان پارک علم و فناوری خراسان شمالی در محل سایت دانشگاهی مرکز استان خبر داد و گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هکتار در حال ساخت است.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور افتتاح خط تولید کودهای بیولوژیک از محصولات نخستین شرکت دانش‌بنیان خراسان شمالی به این استان سفرکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.