دو تن از فعالان مدنی و حامی مردم فلسطین ضمن محکوم کردن سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل به لندن و دیدارش با همتای انگلیسی اش «ترزا می»، مراتب اعتراض شان را نسبت به سکوت لندن در برابر نقض قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اعتراض فعالان انگلیسی به سکوت لندن در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی

به گزارش "قدس آنلاین"، «بن جمال» رئیس کارزار «ائتلاف همبستگی با فلسطینی ها» در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: ما ترجیح می دادیم که دولت انگلیس پذیرای رهبرانی که حقوق بشر را زیر پا گذاشته، جنایت جنگی مرتکب می شوند و قوانین بین المللی را به رسمیت نمی شناسند، نبود.

وی افزود: ' «ترزا می» در حالی میزبان نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که انگلیس قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد را که در آن مشخصا گفته شده شهرک سازی در کرانه باختری مخل روند صلح است، را تایید کرده است. نتانیاهو گستاخانه در برابر دنیا می ایستد و اعلام می کند که او به سیاست های شهرک سازی دولتش ادامه خواهد داد. '
این فعال مدنی بیان داشت: من همچنین به «ترزا می» توصیه می کنم که هرچه سریع تر ممنوعیت واردات محصولات از اراضی اشغالی را به اجرا بگذارد چون تنها از این طریق می توان شاهد تغییر رفتار اسرائیل بود.
«بن جمال» در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر رابطه ویژه دولت انگلیس و آمریکا گفت: این مهم است که انگلیس با سایر کشورها اتحاد و همکاری داشته باشد. البته رابطه با آمریکا همواره برای انگلیس مهم بوده اما اکنون این سئوال مطرح است که این اتحاد به چه قیمتی خواهد بود.
وی افزود: اگر آمریکا به دست فردی که از زنان متنفر است، اظهارات نژادپرستانه بیان می کند، علیه مسلمانان برای ورود به آمریکا ممنوعیت وضع می کند، رهبری می شود چرا ما بایستی با چنین مردی متحد باشیم.
«ظاهر بیروی» رئیس مجمع یوروپال نیز در خصوص سفر نتانیاهو به ایرنا گفت: متاسفانه دولت انگلیس به گونه ای پیش روی می کند که ارزش های جامعه اش را زیر پا می گذارد. این دولت از جنایتکاران جنگی و رهبران دست راستی حمایت می کند؛ این مساله نه تنها برای خاورمیانه خطرآفرین است بلکه برای کشورهای غربی هم خطرناک است چون تروریست ها را تشویق می کند که حملات بیشتری علیه دولت های غربی صورت دهند.
وی افزود: «ترزا می» و دونالد ترامپ با اقدامات خودشان بهانه به دست تروریست ها می دهند تا حملات بیشتری را صورت دهند.
این فعال مدنی گفت: ما بر این باور هستیم که خوشامد گویی «ترزا می» به نتانیاهوی جنایتکار، پیام مخربی را به جامعه انگلیس، به ویژه آنهایی که تومار مخالفت با سفر نتانیاهو به لندن را امضا کرده اند، می دهد.
وی افزود: این پیام حامل بی توجهی دولت انگلیس به نظر مردم و جامعه فلسطینی است مبنی بر اینکه ما کاری به شما نداریم و از ظالم علیه مظلوم حمایت می کنیم.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با 'ترزا می ' همتای انگلیسی اش در لندن دیدار و گفت وگو کرد.
این دیدار در حالی برگزار شد که شماری زیادی از حامیان مردم فلسطین از جمله برخی از یهودیان در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس و دیدارش با 'ترزا می'، در برابر ساختمان نخست وزیری (داونینگ استریت) در لندن تظاهرات کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.