اراک- کشاورزان، قهرمانان سنگر تولید هستند که ثابت کردند با وجود کمبودها می توان جایگاه ملی را کسب کرد و با احراز این جایگاه الگو مناسبی برای سایر همکاران خود شدند.

کشاورزان، قهرمانان سنگر تولید هستند

اراک- به گزارش قدس آنلاین- علی بابایی روز سه شنبه در آیین نکوداشت کشاورزان نمونه استان مرکزی در اراک افزود: یکی از راه های کاهش مصرف آب کشاوری استفاده از سیستم های آبیاری نوین است که در این بخش تاکنون ۵۷ هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

وی تاکید کرد: ظرفیت بخش کشاورزی استان برای این حوزه ۱۶۰ هکتار است که نشان دهنده فاصله زیاد تا ظرفیت موجود است.

بابایی گفت: تجهیز آبیاری مزارع کشاورزی به سیستم نوین در اولویت برنامه جهاد کشاورزی است که به معنای افزایش واحد سطح نیست.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد:تلاش مستمر بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی استان باعث شد تا این خطه بعد از خراسان رضوی، دومین استان از نظر تعداد تولید کننده برتر و ملی باشد.

علی بابایی افزود: کشاورزان، قهرمانان سنگر تولید هستند که ثابت کردند با وجود کمبودها می توان جایگاه ملی را کسب کرد و با احراز این جایگاه الگو مناسبی برای سایر همکاران خود شدند.

وی گفت: استان مرکزی با وجود آوازه صنعتی بودن با تولید سه درصد محصولات کشاورزی، جایگاه مطلوبی در کشور دارد و این نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش اقتصادی است. وی گفت: ۱،۲ درصد محصولات کشاورزی تولید شده در این استان مازاد است که با اعمال تجربیات و بهره گیری از نظرات کارشناسان ترویج، امکان خودکفایی محصولات دوراز ذهن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.