ایلام- ساعت ۱۴ عصر سه شنبه و به پاسداشت یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۵، مسابقه فوتبال بین پیشکسوتان تیم فوتبال پیروزی تهران با پیشکسوتان تیم فوتبال چوار ۶۵ در ورزشگاه تختی شهر ایلام برگزار شد که این رقابت با نتیجه مساوی( ۲-۲ ) پایان یافت.

پرسپولیس تهران در مصاف با پیشکسوتان چوار ایلام به تساوی رضایت داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین نیمه اول بازی با تک گل فرشاد پیوس بازیکن تیم  پرسپولس و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و بازی با همین نتیجه پایان یافت.

در نیمه دوم بازی «حسین زارعی» با یک ضربه زیبا تیم پیشکسوتان چوار ۶۵ را به گل تساوی رساند.

هنوز چند دقیقه ای از گل اول تیم چوار ۶۵ نگذشته بود که« علی قیطاسی» بازیکن تیم چوار ۶۵ با ضربه سر، دروازه تیم پرسپولیس را برای بار دوم باز کرد.

پس از ادامه بازی، تیم پرسپولیس تهران صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد که با ضربه بسیار زیبای«اسماعیل حلالی»" توپ درون دروازه چوار ۶۵ جای گرفت و بازی با همین نتیجه ۲-۲ پایان یافت.

تیم پیشکسوتان چوار ۶۵ از بازیکنان جوان تری برخوردار بود و تعویض های مکرر و حضور جوانان در ترکیب این تیم؛ مورد اعتراض بازکنان تیم پرسپولیس قرار گرفت و بارها اعتراض خود را به این روند اعلام داشتند.

مهرداد میناوند پس از تعویض؛ با نشان دادن شش انگشت(نشانه عدد ۶ ) به ابراز احساسات تماشگران بویژه پرسپولیسی ها پاسخ داد.

بازیکنان تیم پیشکسوتان پرسپولیس قبل از برگزاری این مسابقه در ورزشگاه تختی شهر ایلام، با حضور در محل عروج ۱۵ شهید زمین فوتبال چوار، با قرائت فاتحه و اهداء گل؛ یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند و به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

پیش از آغاز مسابقه و با همکاری و همراهی ثبت احوال استان ایلام؛ از شناسنامه سجلی ۱۵ شهید زمین فوتبال چوار رونمایی و به خانواد شهدای این حادثه اهداء شد.

از این مسابقه استقبال بسیار چشمگیری شده بود و ورزشگاه تختی شهر ایلام ظرفیت این جمعیت را نداشت و حجم ترافیک در اطراف و اکناف ورزشگاه، خیره کننده بود.

برای تیم پیشکسوتان پرسپولیس تهران، بازیکنان خاطره ساز سال‌های گذشته «سیدضیاء عربشاهی، بهروز سلطانی، محمدحسن انصاری‌فرد، مجتبی محرمی، مرتضی فنونی زاده، فرشاد پیوس، مرتضی کرمانی‌مقدم، محسن عاشوری، مهرداد میناوند، نیما نکیسا، بهروز رهبری‌فرد، بهنام طاهرزاده، اسماعیل حلالی، محمدرضا مهدوی، سهراب انتظاری، حسن خانمحمدی و رضا جباری» بازی کردند.

گفتنی است هواپیماهای رژیم بعث عراق ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ با بمباران زمین فوتبال شهر چوار از توابع شهرستان ایلام، تعداد ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و  تماشاگران از جمله «حسین هزاوه» بخشدار فقید چوار را در اوج مظلومیت به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.