۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 501524

نتانیاهو برای دلگرمی دادن به ترزا می و برای اینکه بتواند با انگلستان رابطه ای بهتر داشته باشد از تجربیات شخصی خود می گوید: "دولت ها می توانند با خطرات مقابله کنند و از میدان جنگ سربلند بیرون بیایند."

قدس آنلاین - در حال حاضر، با وجود ریاست فردی مانند ترامپ که کاملا غیرقابل پیش بینی است و اقدامات خطرناکی دارد، دولت ها به دنبال راهی هستند که با وجود درگیری ها، جای پای خود را محکم تر کنند. ترزا می، پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، حالا این شانس را دارد که ستون های رابطه ای محکم با اسرائیل پایه ریزی کند، و در همین راستا اولین جلسه خود را با بنیامین نتانیاهو، دوشنبه تشکیل داد.

این نکته همیشه در روابط بین الملل وجود دارد که در یک معامله، تنها ارزش های مشترک اهمیت ندارند بلکه هر دو طرف به دنبال کسب منفعت خود هستند، به خصوص انگلستان که پس از خروج از اتحادیه اروپا، نه تنها به دنبال راه اندازی تجارتی جدید با افرادی جدید است، بلکه به دنبال تقویت رابطه های قدیمی نیز هست. در همین رابطه باید به این موضوع اشاره کرد که در طول چند سال گذشته، تجارت بین انگلستان و اسرائیل به طور چشمگیری افزایش یافته است.
 

نکته حائز اهمیت دیگر، امنیت دولت ها است. اگرچه انگلستان از اتحادیه اروپا جدا شده اما هنوز هم بخشی از اروپا است، قاره ای که در معرض حملات تروریستی زیادی قرار گرفته است. نتانیاهو برای دلگرمی دادن به ترزا می و برای اینکه بتواند با انگلستان رابطه ای بهتر داشته باشد از تجربیات شخصی خود می گوید: "دولت ها میتوانند با خطرات مقابله کنند و از میدان جنگ سربلند بیرون بیایند".
 

از سوی دیگر تشکیل جلسه بین این دو مایه دلگرمی صهیونیست های بریتانیا نیز هست چرا که سال های گذشته، انگلستان شاهد اقدامات ضد آنها بود و طبق گزارش حزب کارگران، نفرت از دولت یهود در بین انگلیسی ها در حال افزایش است. صرف نظر از موقعیت اسرائیل و انگلستان، به ویژه درصدمین سالگرد بیانیه بالفور، این دو میتوانند، متحدان خوبی برای هم باشند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.