معاون وزیر صنعت در زنجان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی خودرو نسبت به سال گذشته و ارتقای کیفیت آن گفت: سال آینده ۱.۵ میلیون خودرو تولید می‌شود.

۱.۵ میلیون خودرو سال ۹۶ تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، منصور معظمی امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی تولید گیربکس اتوماتیک در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در بخش‌های مختلف صنعتی خودکفایی در سایه خودباوری ایجاد شده است.

وی صنعت خودرورسازی را یکی از صنایع پیشرو در جهان خواند و گفت: در سال 2016، 95 میلیون دستگاه خودرو تولید شده که سهم خودروسازان ایرانی در سال گذشته یک میلیون دستگاه بوده و این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت با توجه به نیازهای جمعیتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد اقتصادی 7 درصدی در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نفت و صنعت به ویژه خودروسازی دو عامل مهم این جهش اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سند توسعه باید خودروهای تولیدی در سال 1404 به 3 میلیون دستگاه برسد و یک میلیون خودرو صادر شود، ابراز کرد: تولید خودرو در 10 ماه گذشته معادل یک سال تولید در سال 94 بوده است.

معظمی سهم شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در خودروسازی را 92 درصد عنوان کرد و افزود: تا پایان سال یک میلیون و 300 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود و تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال آینده در برنامه کاری سازمان صنعت و معدن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به مصرف‌کنندگانی که از خودروهای تولید شده رضایت کامل ندارند حق می‌دهیم اما انتظار وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان این است که رضایتمندی مشتریان را هدف خود قرار دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش 40 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته بیان کرد: این افزایش تولید سبب رشد بیشتر قطعه‌سازان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفیت خودروها از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزیابی می‌شود، ابراز کرد: با قاطعیت می‌توان گفت کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

معظمی برجام را فرصت طلایی برای کشور خواند و گفت: تا کنون شش قرارداد در صنعت خودرو انجام شده ‌که دو مورد آن به شرکت ایران خودور اختصاص دارد و نخستین محصول آن اسفند ماه به بازار عرضه می‌شود.

وی به قراردادهای شرکت خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: سایپا محصول جدید خود را در سه ماهه نخست سال 96 به بازار عرضه می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: قرارداد پنجم با شرکت فولکس واگن تا پایان سال نهایی می‌شود و قرارداد هیوندای با یک شرکت خصوصی نیز از مهمترین اقدامات در بخش صنعت خودرو است.

وی مشارکت بخش خصوصی برای تأمین سرمایه مورد نیاز بخش اشتغال را از سیاست‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع عنوان کرد و افزود: تولید گیربکس اتوماتیک در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و مورد تأیید مقام معظم رهبری است.

معظمی با دعوت از مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو از آنها قول گرفت تا با تلاش خود در ارتقای کیفیت تولیدات، رضایتمندی مشتری را فراهم کنند.
 
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.