اراک- استاندار استان مرکزی گفت: شرایط امروز هپکو ارثیه‌ای از سال‌های گذشته برای من و برای کارگران این واحد است و شخصی که این واحد بزرگ را با نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها واگذار کرده باید پاسخ بدهد و من به عنوان استاندار تا زنده‌ام این موضوع را حتما پیگیری می‌کنم.

حل مشکلات حقوقی هپکو بیش از یک سال طول می کشد/در کنار کارگران می مانم

به گزارش قدس آنلاین محمود زمانی قمی در نشست با کارگران هپکو با محور بررسی مشکلات بیان کرد: متاسفانه جریان‌هایی در سال‌های گذشته وضعیت امروز هپکو را رقم زد و کارگران این واحد صنعتی را با این مشکلات مواجه کرد.

وی با بیان اینکه کارگران حتی اگر با لحن تند هم اعتراض خود را بیان کنند فرزندان کشور و جبهه مقاومت هستند ادامه داد: اگر صد بار دیگر هم نیاز باشد برای شنیدن دغدغه کارگران این شرکت به این واحد مراجعه داشته باشم، حتما خواهم آمد.

وی افزود: در خصوص هپکو من وارث مقدماتی هستم که دیگران چیده‌اند و شرایط موجود به من و کارگران به ارث رسیده است. در جلسه‌ای که عنوان شد نیز سوال اول من این بود که قبل از وصول طلب این واحد صنعتی به عنوان استاندار به من پاسخ دهید چرا همه سهام را به نام زده‌اید؟

وی در خصوص جواب سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط با این سوال گفت: طبق گفته سازمان خصوصی‌سازی این رسم واگذاری این سازمان است، اما باید وکالت بلاعزل ۲۰ و ۳۰ ساله از خریدار گرفته می‌شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: شما بدانید که علیرغم آنچه در دستورالعمل آمده در سال ۸۶ وکالت ۶ ساله به خریدار این واحد داده‌اند.

زمانی‌قمی بیان کرد: بر اساس این وکالت در سال ۹۲ خریدار کارخانه سهام‌های این واحد را به نام خود زد و زمانی که به دستگاه قضا شکایت می‌برند و قید را حال می‌کنند، این آقا بدهکار می‌شود.

وی تاکید کرد: من به عنوان مسئول استان نظرم را داده‌ام و تا زنده‌ام این موضوع را پیگیری می‌کنم، هر کسی باید پاسخ اعمال و رفتار خود را بدهد، هر شخصی که هپکو را با این وضعیت مواجه کرده است باید پاسخ دهد.

وی افزود: ما در کنار هم با دستان پرتوان کارگران این واحد را احیا می‌کنیم، اما آن شخصی که هپکو را به اینجا رسانده باید پاسخ دهد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه من در کنار کارگران مدعی هستم، بیان کرد: امروز خریدار این کارخانه وکالت داده که این واحد را ۲۱۵ میلیارد تومان بفروشید و توجه کنید که این مبلغ میزان بدهی این فرد به دولت است. در حقیقت وی قصد کمک به حل مشکل را ندارد و می‌خواهد به خود کمک کند.

زمانی‌قمی بیان کرد: یکی از راه‌های رفع بخشی از مشکلات هپکو حل مشکلات حقوقی است، که یک سال به طول می‌انجامد، اما نمی‌توان یک سال صبر کرد و از زندگی و شب عید کارگران چشم‌پوشی کنیم.

وی عنوان کرد: راه دیگری که برای ساماندهی وضعیت هپکو وجود دارد تنفس تا چهار ساله از سوی دولت برای وصول بدهی این واحد به دولت و واگذاری هپکو به مجموعه‌ای توانمند است که حداقل دو تا سه ماه زمان برای اینکار نیاز داریم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: اما راهی دیگر که من پیدا کردم و برای آن تعجیل دارم و امروز تاکید می‌کنم و حرف من با دولت تدبیر و امید است، تکفل موقت هپکو توسط دولت است تا زمانی که مجموعه‌ای توانمند برای واگذاری اعلام آمادگی کند.

زمانی‌قمی بیان کرد: نمی‌دانم چه اتفاقی در سال‌های گذشته افتاد که این واحد بزرگ به راحتی واگذار و سهام این واحد در استان‌های دیگر به نام دیگران شد.

وی با بیان اینکه هیچ روزی نیست  که بیش از ۵ ساعت راجع به این موضوع صحبت و تصمیم‌گیری نشود، عنوان کرد: رفع مشکلات این کارخانه و کارگران مورد توجه دولت قرار دارد و این طور نبوده که این واحد رها شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه هپکو باید احیا شود، عنوان کرد: دو بار قرارداد هپکو با سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها تمدید شد که دلیل این موضوع عدم انجام تعهدات توسط هپکو بوده است و لذا فارغ از اینکه علت این دیرکرد چه شخص یا مسئله‌ای بوده، با تمام توان پیگیر تمدید دوباره این قرارداد هستم.

وی عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور برای معاون وزیر کشور به دلیل دو بار تمدید قرارداد و عدم انجام تعهد شرکت هپکو پرونده تشکیل داده و آنرا به هیات تخلفات ریاست جمهوری ارجاع داده است و در واقع معاون وزیر کشور به خاطر هپکو محاکمه می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه از ضبط اموال این واحد صنعتی به دلیل فسخ قرارداد جلوگیری کرده‌ام، افزود: برای تمدید دوباره این قرارداد پیگیری‌های مستمری در تهران دارم که به وزارت کشور اجازه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای تمدید این قرارداد تا مهر سال آینده داده شود و با قبول سفارش تولید بخش عمده‌ای از معوقات کارگران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه راجع به من هر چه می‌خواهید بگویید و شعار دهید چراکه این موضوع ناراحت‌کننده نیست و آنچه ناراحت‌کننده است وضعیت هپکوست، عنوان کرد: زنده شدن هپکو و رفع مشکلاتش مهم‌ترین موضوع است.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: وضعیت هپکو ناراحت کننده است. این واحد حتما باید احیا شود و باید همه توان‌مان را بکار بگیریم که در جشن احیای هپکو شرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.