عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه راهبرد دفاعی ملی ایران اقتدار و آمادگی لازم را دارد، گفت: امروز ترامپ در دشوارترین شرایط در صدد برهم زدن نظم جهان است.

راهبرد دفاع ملی ایران اقتدار و آمادگی لازم را دارد/ ترامپ در دشوارترین شرایط بازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جلسه «گفتمان اسلام انقلابی و اقتدار ملی» و دیدار با بازنشستگان که در تالار دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر، اظهار داشت: در حوزه سیاست‌های بین‌المللی و خاورمیانه، کشور ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و از اقتدار بالایی بهر‌ه‌مند است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: در زمینه سیاست‌های بین‌المللی در دنیا، جمهوری اسلامی ایران همه ابزارهای دیپلماتیک لازم را برای دفع شر به کار می‌برد و گفتمان انقلابی اسلامی در نظام ما ضرورت دارد.

این مسؤول با اشاره به برخی تحلیل‌ها و راهبردهای پیش‌بینی شده، گفت: چند راهبرد در منطقه وجود دارد و ما در منطقه خاورمیانه(جنوب آسیا) و چشم انداز 20 ساله و افق 1404 اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه در بین 26 کشور دنیا است و این اقتدار در حوزه‌های اقتصادی، علمی،  نظامی، دفاعی و... است.

وی با اشاره به برخی استراتژی‌های دشمنان اسلام، گفت: در منطقه ما بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری‌ها و سیبل‌سازی در این منطقه بر کشور ما متمرکز است.

وی گفت: یکی از راهبرد‌ها «نوعثمانی‌گری» است که  استکبار در ترکیه این موضوع را دنبال می‌کند، چرا‌که این کشور در ناتو و اتحادیه اروپایی افق پیوستن احزاب است تا جایگاهی برای خود درست کنند و در برخی شرایط منطقه جلوتر از دوستان غربی خود پیش رفتند و در مسئله تروریست و تکفیری‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت، عملا سر آن‌ها به سنگ خورد.

این مسؤول یادآور شد: سعی در ایجاد چالش برای کشور ما بودند، اما ما به طرق خود تنش‌زدایی را انجام دادیم.

وی به راهبرد ارتجاعی عربی اشاره کرد و گفت: از دوران جنگ تحمیلی با ما چالش داشتند و از سال 2004 میلادی وارد چالش راهبردی جدیدی با ما شدند که دلیل آن را به خوبی می‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گزارش توسعه انسانی در سال‌ 2003 میلادی اشاره و عنوان کرد: در دنیای اسلام 2 جریان در منطقه یکی گرایش مسلمانان به سمت سیاست‌های ضد‌غربی است و دیگری جذب شدن جوانان مسلمان به اقدامات تروریستی که براساس این تحلیل‌ها تا زمانی که مشکلات دموکراسی حل نشود، وجود دارد.

فلاحت‌پیشه علل و عوامل این مسائل را در شاخص‌های بهداشتی، سیاسی، حقوق بشر و مشارکت‌های سیاسی و... دانست که در این گزارش‌‌های سالیانه توسعه انسانی به‌عنوان برخی چالش‌ها مطرح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.