مشهد- طی مراسمی با حضور خانواده شهدا تعداد ۱۰عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب اسلامی و نیز کتاب عکس وقایع انقلاب در مشهد رونمایی شد.

۱۰عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مشهد، در خصوص رونمایی این کتاب‌ها گفت:تعداد۹ عنوان از این کتاب‌ها که توسط پژوهشگران و نویسندگان جوان گردآوری، تهیه و تدوین شده مربوط به زندگی و سیره شهدای انقلاب اسلامی مشهد شامل شهیدان محمدعلی حنایی، علی‌اکبر علی‌آبادی، مهری زارع، فاطمه امیری بیرجندی، علی‌ اکبرد هنوی، جواد نباتی مقدم، بتول چراغچی، سیدرضا کامیاب و حسین آستانه پرست است.

حسن سلطانی ادامه داد: در کنار این ۹ عنوان کتاب، عکسهای محمدرضا عطایی عکاس انقلاب در مشهد نیز در مجموعه ای گردآوری و رونمایی شد. حسن سلطانی افزود: همچنین در مراسم امشب کتاب مربوط به خاطرات محله چهنو شهر مشهد رونمایی شد.

وی با بیان اینکه مشهد ۱۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: تاکنون کتابی در زمینه این شهدای والامقام انقلاب اسلامی نگاشته نشده اما امیدواریم این حرکت آغازی برای نهضت تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در مشهد به ویژه زندگی شهدا و و حماسه‌آفرینی آنان باشد.

همچنین در این مراسم از رمضانعلی شاکری نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی در مشهد»که نخستین کتاب تاریخ انقلاب در این شهر است و در سال ۱۳۵۸ به رشته تحریر درآمده و نیز شماری از خانواده شهدا تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.