محسن قرایی در دومین تجربه کارگردانی‌اش بعد از فیلم سینمایی «خسته نباشید»، به سراغ درامی اجتماعی رفته است.

حامد بهداد دقیقاً آنچه را می‌خواستم اجرا کرد

قدس آنلاین - این فیلم که بر اساس فیلمنامه ای از سعید روستایی و با حضور بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، نگار عابدی و محسن کیایی در بخش سودای سیمرغ جشنواره به نمایش درآمده است، مورد اقبال و توجه مخاطبان قرار گرفته است.

قرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره ساخت این فیلم، با بیان اینکه  نگارشِ فیلمنامه «سد معبر» از اسفند سال ٩٣ توسط سعید روستایی بر اساس ایده‌ای از من آغاز شد و نوشتن آن حدود یک سال طول کشید، افزود: متأسفانه در سال ٩٤ به دلیل فراهم‌نشدن سرمایه، ساخت فیلم میسر نشد تا اینکه امسال موفق به ساخت آن شدم.

به گفته وی، مهم‌ترین ویژگی این فیلمنامه طرح‌کردن مسایل و مشکلات کاراکترهای قصه  است که از معضلات جامعه امروز گرفته شده است.

این کارگردان درباره همکاری با حامد بهداد و در پاسخ به این سؤال که «می‌گویند وی بازیگر کنترل‌شده‌ای نیست!»، گفت: اتفاقاً حامد بهداد دقیقاً همان چیزی را که من از او می‌خواستم اجرا می کرد و اگر ایده یا پیشنهادی داشت، در دورخوانی و زمان پیش‌تولید ارایه می‌شد و به یک نتیجه واحد می‌رسیدیم. درواقع همه چیز سر صحنه حساب‌شده بود.

قرایی با بیان اینکه «سد معبر» فیلمی داستانگو است و روایتی خطی دارد، گفت: به همین دلیل فکر می‌کنم فیلم بتواند با قشر وسیعی از مخاطبین ارتباط برقرار کند و  گمان می‌کنم مردم و منتقدین از فیلم خوششان بیاید و کار را دوست داشته باشند.

او درباره تغییرات در شکل اجرایی جشنواره نیز گفت: ابتدا فکر می‌کردم در حق فیلم‌اولی‌ها ظلم شده است ولی وقتی اسامی فیلم‌ها و تعداد فیلم‌های اول را دیدم، متوجه شدم که شکل فعلی در نهایت به نفع فیلمسازان جوان است. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.