عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به نقش روحانیت در به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب گفت: تداوم انقلاب نشانه عملکرد خوب حوزه و روحانیت است.

تداوم انقلاب نشانه عملکرد خوب حوزه و روحانیت است

به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش روحانیت در به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب اسلامی گفت: تردیدی نیست انقلابی که ملت ایران سامان دادند انقلابی کاملا دینی بود و هویتی دینی داشت.

وی افزود: روحانیت و عالمان دینی هم در احداث انقلاب و هم در تداوم آن نقشی اساسی داشتند، در آغاز انقلاب که اوج خفقان شاه بود روحانیت رسانه ای جز منبر نداشت، به فضل خدا با همین رسانه تبیین را آغاز کردند و جواب هم داد، جوابش این بود که مردم به صحنه آمدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت به عنوان کسانی که در شکل گیری انقلاب نقش داشتند احساس کردند که عدم ورود در عرصه های اجرایی چه بسا سبب شود که نا اهلان و نا محرمان عرصه های کلیدی کشور را اشغال کنند و بلایی بر سر انقلاب بیاید که بر سر انقلاب مشروطیت آمد.

وی ادامه داد: با این انگیزه علما وارد صحنه شدند و عرصه های کلیدی را بر عهده گرفتند، این جا مطلقا سخن از انحصارطلبی و سهم خواهی نیست؛ آنچه مطرح شده این است که انقلابی شکل گرفت که حاصل خون پاک ده ها هزار شهید بود و روحانیت باید از این خون ها پاک پاسداری می کرد.

آیت الله خاتمی عملکرد روحانیت در طول انقلاب را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: بحمدالله در طول ۳۸ سال انقلاب روحانیت در حد توان خود خدمت کرده و خدمت می کند، گاهی برخی با زبان اعتراض می گویند در طول این ۳۸ سال روحانیت به وظیفه خود عمل نکرده است که ما شاهد ناهنجاری های اجتماعی هستیم.

وی عنوان کرد: این اعتراض وارد نیست به دلیل این که افراد باید بررسی کنند که اگر روحانیت نبود چه می شد، بی تردید اگر روحانیت نبود با هجمه ای که از سوی مخالفان و معاندان علیه اسلام و نظام اسلامی صورت می گرفت آسیب می دیدیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این که بحمدالله انقلاب اسلامی با شفافیتش بعد از ۳۸ سال باقی مانده نشانه این است که روحانیت به وظیفه خود عمل کرده است، هرگز نمی گویم ایراد و انتقاد وارد نیست اما این نهاد را نباید زیر سؤال برد.

وی اضافه کرد: برخی مقایسه می کنند و می گویند که قبل از انقلاب روحانیت تأثیرگذارتر بود، سخن ما این است وضعیتی که بعد از انقلاب داریم همانند فضای مجازی و رسانه های ماهواره ای قبل از انقلاب نبود، افراد باید این شرایط را لحاظ کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه های ماهواره ای دین، ارزش ها، اخلاق و عفاف را هدف قرار داده اند، گفت: در شرایط این چنینی روحانیت نمره خوبی دارد، روحانیت و عالمان دینی به تعبیر روایات مرزبانان دین هستند و در این عرصه به وظیفه خود عمل می کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.