یزد- موضوع ثبت جهانی بافت تاریخی با حضور فرهمند مدیر پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی و نماینده موسسه کراتر فرانسه که در ضمینه تکمیل پرونده ثبت جهانی برای ارسال به یونسکو با میراث فرهنگی همکاری میکند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پرونده ثبت جهانی یزد در مجمع عمومی یونسکو پیگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، مدیر پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: ارزیابان محلی یونسکو اوایل شهریورماه سال جاری، بازدیدی از بافت تاریخی یزد داشتند که این بازدید طبیعتا سوالات و ابهاماتی را به  وجود آورد که کارشناسان ما در پی رفع آن بر آمدند و پاسخ‌هایی را تهیه کردندو ابهامات رفع شد.

فرهمند ادامه داد: در جلسه‌ای  که در فرانسه برگزار شد، توضیحاتی در جهت رفع ابهامات در راستای ثبت بافت تاریخی ارائه دادیم  و تقریبا ابهامات رفع گردید و کمیته کارشناسی ثبت بافت تاریخی یزد، گزارش نهایی را به مجمع عمومی میراث جهانی یونسکو ارسال کرد.

وی افزود: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تیرماه سال آینده در کمیته ثبت جهانی یونسکو در لهستان مورد قضاوت قرار می گیرد و نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

گفتنی است که سال گذشته ۱۴۰ هکتار بافت تاریخی یزد برای ثبت در فهرست جهانی به یونسکو معرفی شد تا این شهر تاریخی به عنوان نخستین شهر تاریخی جهان توسط جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.