مقامات ارشد امنیتی آمریکا و مکزیک، به رغم تنش های اخیر ایجاد شده میان دو کشور به دنبال پیشنهادهای دونالد ترامپ از جمله درباره کشیدن دیوار مرزی، همچنان در نشانه ای از این اینکه میان آنها ارتباطات دیپلماتیک وجود دارد، با یکدیگر گفت و گو کردند.

مقامات امنیتی آمریکا و مکزیک با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند

به گزارش "قدس آنلاین"، بر اساس بیانیه دولت مکزیک، 'میگل آنخل اوسوریو چانگ' (Miguel Angel Osorio Chong ) وزیر کشور مکزیک و 'جان کلی' وزیر امنیت داخلی آمریکا، دیروز (سه شنبه) تلفنی در مورد مسائل امنیتی مورد نظر دو کشور و همچنین نشست آتی در مکزیکوسیتی رایزنی کردند.
همچنین دولت مکزیک در بیانیه دیگری اعلام کرد که 'سالوادور سینفوئگاس' (Salvador Cienfuegos) وزیر دفاع این کشور و 'جیمز مَتیس' همتای آمریکاییش در مورد نشست ماه آوریل مقامات امنیتی با حضور کشور کانادا تبادل نظر کردند.
پنتاگون نیز ضمن تایید این تماس ها به تعهد فیمابین در راستای تقویت روابط دفاعی نزدیک دوجانبه اشاره کرد. پنتاگون در این بیانیه خود اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا ایفای نقش مکزیک در منطقه و همچنین تمایل این کشور برای میزبانی کنفرانس امنیتی منطقه آمریکای مرکزی در ماه ژوئیه را مورد تحسین قرار داد.
این مذاکرات مقامات ارشد آمریکا و مکزیک به رغم تنش های ایجاد شده اخیر دوجانبه انجام شد. دونالد ترامپ اخیرا تهدید کرده بود که در مرز آمریکا- مکزیک دیوار ایجاد کند.
وی همچنین اعلام کرده بود که اگر همکاری های تجاری کشورش با مکزیک به سود واشنگتن نباشد، از توافق با مکزیک کنار می کشد. این تنش ها به این منجر شد که رئیس جمهوری مکزیک سفر خود را به آمریکا برای دیدار با ترامپ را لغو کند. ترامپ گفته بود که اگر رئیس جمهوری مکزیک نمی خواهد ایجاد دیوار در مرز دو کشور را پرداخت کند، نباید با وی دیدار کند.
از جمله دیگر موارد مورد بحث میان مقامات امنیتی مکزیک در این رایزنی می توان به مسئله قاچاق غیرقانونی اسلحه از آمریکا به مکزیک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.