قم- رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های خوبی که در زمینهٔ سیلاب‌ها داشتیم، این دریاچه از وضعیت بهتری برخوردار شده است ولی همچنان نیازمند تأمین حقابه است.

وضعیت دریاچه نمک بهتر شده اما همچنان نیازمند تأمین حقابه است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار در جمع‌بندی سفر یک‌روزه خود  به شهر قم در جمع خبرنگاران گفت: جلسه کاری با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف داشتیم،که گزارش عملکرد خود را درزمینه صنایع، پسماندها، مسائل مربوط به تالاب‌ها ازجمله دریاچه نمک،ریز گردها،گردوغبار و مباحث مرتبط با هوا مطرح شد،و راهکارها و سیاست‌ها و ابلاغیه‌های دولت تبیین شد.

وی در بیان ادامه برنامه‌های سفرش به قم گفت: با حضرات آیات وحید خراسانی، جوادی آملی و علوی گرگانی پیرامون اهمیت مسائل مربوط به محیط‌زیست گفت‌وگو داشتیم و آیات عظام به اهمیت توجه به محیط‌زیست و اصلاح شیوه زندگی برای بها دادن بیشتر به محیط‌زیست تأکید کردند.

رئیس سازمان محیط‌زیست ادامه داد: نشستی با سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه محیط‌زیست و همچنین فضلای حوزه علمیه قم برگزار کردیم که دیدگاه‌ها و نکته نظرها و مطالبات مردم در زمینهٔ محیط‌زیست مطرح و درباره آن‌ها بحث و گفت‌وگو شد.

ابتکار تصریح کرد: پیشنهاد کردیم اتاق فکری با حضور نخبگان در استان تشکیل شود،تا با مشارکت و مشاوره  نخبگان مطالبات مردم مطرح و پیگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار داشت:مهم‌ترین موضوع در این زمینه،مطالعه وضعیت دریاچه نمک است تا به  راهکارهای مربوط به احیا و نجات دریاچه نمک برسیم.

ابتکار ادامه داد : مهم‌ترین مشکل دریاچه نمک بحث حقابه است،این دریاچه حقابه‌هایی داشته که برداشت آب از سرشاخه‌ها و سدسازی‌های غیراصولی است که سبب شده تا میزان آب ورودی به دریاچه کاهش یابد، امیدواریم شرایطی مهیا شود تا حداقل حقابه مورد نیاز دریاچه تأمین شود.

وی درباره وضعیت دریاچه حوض سلطان نیز گفت:خوشبختانه با فعالیت‌های خوبی که در زمینهٔ سیلاب‌ها  داشتیم، این دریاچه از وضعیت بهتری برخوردار شده است ولی همچنان نیازمند تأمین حقابه است.

ابتکار بابیان اینکه احیای تالاب‌ها عموماً جزء برنامه‌های بلندمدت است،تأکید کرد: با برنامه‌های ضربتی چندماهه نمی‌شود به این مهم دست‌یافت ولی مهم‌ترین مسئله در این زمینه تأمین همیشگی حقابه این تالاب‌هاست تا حیات آن‌ها را تضمین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.