معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد این جنبش به ائتلاف‌ها، برآوردها و محاسبات خود اطمینان دارد و زمان شرط بندی‌های دیگران بر اختلاف‌نظرهای حزب‌الله با هم‌پیمانانش به پایان رسیده است.

نعیم قاسم: حزب‌الله به برآوردها و محاسباتش اطمینان دارد

روزنامه «البناء» لبنان گفت‌وگویی با «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام داده استز

این روزنامه در مقدمه بنا به شرایط روز به بحث و جنجال‌های کنونی ایجاد شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته و نوشته است: باید «در انتظار پایان طوفان شن نمایشی» او بود و بر اساس جنجال‌های روزانه او قضاوت نکرد.

«البنا»  شرایط داخلی و خارجی آمریکا را پیچیده دانست که ترامپ به ارث برده و گفت که کاری از پیش نبرده جز اینکه سیاست جنگ‌افروزانه آمریکا جز ویرانی و خرابی و تقویت القاعده و بی‌ثباتی در عراق و لیبی به بار نیاورده است و تنها جایگزین برای آن تغییر سیاست و روی آورده به گزینه‌های همکاری و گفت‌وگو با قدرتهایی است که در سطح منطقه و بین‌الملل سر بر آورده‌اند.

در ادامه، گفت‌وگوی «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با «البناء» آمده است؛ قاسم اعلام کرد: این جنبش به برآوردها، ائتلاف‌ها و محاسبات بین‌المللی‌اش اطمینان دارد؛ وی افزود زمان شرط ‌بندی (دیگران) بر اختلافات‌نظرها میان هم‌پیمانان این جنبش یعنی روسیه، ایران، سوریه به پایان رسیده است. 

قاسم در گفت‌وگو با «البناء»، اظهارات ترکیه درباره ضرورت عقب‌نشینی حزب‌الله از سوریه را فقط سخنانی سیاسی برای راضی کردن گروه‌هایی معارض غیرموثر (در سوریه) عنوان کرد و گفت حزب‌الله بخشی از معادله راه‌حل سیاسی در سوریه نیست.

وی به محاسبات اسرائیل در جبهه جنوب لبنان و نقش حزب الله در جبهه جولان نیز پرداخت و گفت حزب‌الله فقط یک سخن واحد در این باره خطاب به اسرائیل دارد: «ما همیشه برای پرداخت هزینه مقابله آماده‌ایم..آیا شما هم آماده‌اید؟»

نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر قانون «نسبیت» را بهترین قانون برای انتخابات لبنان عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.