تبریز- مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۲ هزارخانوار تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای امسال ۳۵۶ میلیارد ریال مستمری دریافت کرده‌اند تا بتوانند بخشی از مشکلات اساسی خود را رفع کنند.

پرداخت ۳۵۶ میلیارد ریال مستمری به مددجویان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی،محمد کلامی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۵۶ میلیارد ریال مستمری به حساب ۶۲ هزار خانوار تحت حمایت واریز شده است، اظهار داشت: مستمری ماهانه به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند لوازم ضروری زندگی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۴۴ میلیارد  ریال مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است، تصریح کرد: خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه‌ جهیزیه، وام کارگشایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار خانوار تحت حمایت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند،اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۹ میلیارد ریال حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

کلامی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از ۵۰ سال سن و مددجویان دریافت کننده وام اشتغال می‌توانند زیرپوشش این بیمه قرار بگیرند،حق بیمه این افراد جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت از سوی کمیته امداد به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.