۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 501825

خبرگزاری شبستان: گروه های حقوق بشری نگرانی خود را نسبت به قتل کودکان روهینگیا در بحبوبه بحران مسلمانان میانمار اعلام کردند.

قتل کودکان در بحبوحه بحران روهینگیا

به گزارش "قدس آنلاین"،  برخی از زنان در گفتگو با تحقیق کنندگان حقوق بشری گفتند که چگونه کودکان آنها حتی نوزادان تازه متولد شده زید لگدهای نیروهای نظامی میانمار به کام مرگ کشیده می شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ارتش و پلیس میانمار در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی کمپینی را برای تجاوز و آزار جنسی زنان و دختران مسلمان روهینگیا به راه انداختند.

در این گزارش آمده است که در جریان عملیات نظامی نیروهای میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، نیروهای امنیتی حداقل در ۹ روستا اقدام به تجاوز و دیگر جنایت های جنسی علیه زنان مسلمان روهینگیا کردند.

شاهدان عینی به دیده بان حقوق بشر گفتند که برخی از دخترانی که قربانی این تجاوز ها بوده اند حدود ۱۳ سال سن داشتند.

گزارش دیده بان حقوق بشر بر اساس شواهد به دست آمده از طیف گسترده آزارهای دولت میانمار علیه اقلیت روهینگیا تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، آخرین اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان شامل به آتش کشیدن حداقل یک هزار و ۵۰۰ ساختمان در روستاهای روهینگیا، تجاوز و آزارهای جنسی علیه زنان مسلمان است.

«پریانکا موتاپارتی»، محقق امور اضطراری سازمان دیده بان حقوق بشر در این گزارش نوشت:حملات وحشتناک به زنان و دختران روهینگیا از سوی نیروهای امنیتی میانمار فصل ظالمانه جدیدی را در تاریخ بیمار و طولانی مدت خشونت های جنسی علیه زنان مسلمانان در برمه می گشاید.

روز جمعه نیز گزارش ۵۰ صفحه ای حقوق بشری سازمان ملل بر اساس گفتگو با صدها نفر از مسلمانان در مناطق درگیر خشونت، جزئیاتی را از تجاوز به دختران، کشتار کودکان و دیگر آزارها علیه مسلمانان روهینگیا ارائه داد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.