ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا که قرار است به عنوان مقصد نهایی در خلیج فارس مستقر شود، در شرق دریای مدیترانه توقف کرده تا در حملات آمریکا علیه داعش مشارکت کند.

توقف ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا برای بمباران داعش پیش از عزیمت به سوی خلیج فارس

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از شبکه اسکای نیوز ناو هواپیمابر "جورج بوش" اکنون در پایگاه دریای سودا-بی در جزیره کرت یونان مستقر است و قرار است جنگنده‌های مستقر بر عرشه آن در عملیات آمریکا در سوریه مشارکت کنند.

بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی برخاسته از این ناوهواپیمابر در بمباران مواضع داعش در سوریه مشارکت خواهند داشت.

این ناو هواپیمابر هسته‌ای به همراه دو ناوچه موشک انداز و دو ناوشکن موشکی پس از آن راهی خلیج فارس خواهند شد تا در آب‌های منطقه مستقر شوند.

دفتر مطبوعاتی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ماموریت ناو هواپیمابر جرج بوش در منطقه خاورمیانه و مدیترانه "حمایت از منافع ملی ایالات متحده در اروپا، حفظ منافع همپیمانان ناتو، دفاع از منافع مشترک کشورهای همپیمان در آفریقا و حمایت از همپیمانان عضو ائتلاف ضد داعش" است.

بنابر این گزارش ماموریت ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه خواهد بود و در منطقه تحت مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.