سرمربی تیم فوتبال نفت راهکاری را برای حل مشکل مالی داوران لیگ برتر ارائه کرد.

راهکار علی دایی برای حل مشکل مالی داوران لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین،  علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیم نفت با پیکان در جمع خبرنگاران گفت: فردا بازی مهم و حساسی با پیکان داریم. پیکان به نظرم امسال خیلی خوب کار کرده است و تا اینجا هم نتایج خوبی گرفته است.

وی افزود: متاسفانه نیم فصل دوم شروع بدی داشتیم و نتوانستیم با توجه به فوتبال خوبی که انجام دادیم امتیازات کاملی را بگیریم. سعی می کنیم فردا اولین برد نیم فصل دوم را کسب کنیم. با اینکه می دانیم پیکان تیم شایسته ای است ولی ما هم خوب تمرین کرده ایم و امیدواریم فردا به برد برسیم.

سرمربی نفت تهران خاطرنشان کرد: به خاطر مصدومیت و محرومیت بازیکنان در نیم فصل دوم کامل نبودیم و نتوانستیم از تمام نیروی خود استفاده کنیم. ما تنها تیمی هستیم که اول فصل زمان لازم را برای جذب بازیکن نداشتیم و نیم فصل هم نتوانستیم این کار را بکنیم. تنها تیمی که نتوانست خودش را تقویت کند، نفت بود. ما نقاط ضعف زیادی داشتیم که نتوانستیم آنرا تقویت کنیم. همه این مسائل باعث می شود تیم نتواند درست نتیجه بگیرد. خیلی مسائل دیگر هم هست. خود ما هم شاید ایراداتی داریم که باید رفع کنیم.

دایی درباره پرداخت پول به بازیکنان تیم نفت در این اواخر تصریح کرد: آن برای یک هفته پیش بود که قول دادند تا آخر این ماه یک پرداخت دیگر داشته باشند که قبل از عید نوروز ۸۰ درصد پرداخت بازیکنان را داده باشند. با قول مدیران باشگاه، آنها دارند کار می کنند. مهمترین چیز در فوتبال این است که کادر و بازیکنان آرامش و تمرکز داشته باشند.

وی در خصوص پرونده های انضباطی فوتبال ایران و محرومیت تیم های ایرانی با رای فیفا تاکید کرد: متاسفانه بی ثباتی در مدیریت فوتبال و باشگاه ها این ضربات را می زند. عمر کوتاه مدیریتی باعث می شود هرکس به فکر زمانی باشد که خودش کار می کند. هیچ مدیری نیست که برنامه مدون ۵ ساله و وقت کافی داشته باشد تا در این مدت زمانی کار کند. تا زمانی که فوتبال دولتی باشد همین اتفاقات می افتد. این معضل بیشتر گریبان چند تیم دولتی را گرفته است وگرنه باشگاه هایی که تقریبا خصوصی هستند، این معضلات را کمتر دارند. 

سرمربی نفت یادآور شد: این موارد به فوتبال و لیگ ما صدمه می زند. الان نگاه کنید باشگاه هایی به بزرگی استقلال و تراکتورسازی دچار این معضلات می شوند. در برنامه تلویزیونی گاهی صحبتهایی با لحن و الفاظی رد و بدل می شود کهخجالت می کشیدم؛ چرا فوتبال ما به جایی رسیده که پرده های آن دریده شده است. باید یک فکر اساسی برای فوتبال بکنیم. فدراسیون فوتبال نقش خیلی بزرگی در این مسئله دارد. موقعی که اول فصل تیم های لیگ ثبت نام می کنند و اجازه ورود به مسابقات را به آنها می دهند، باید از آنها ضمانت مالی گرفت. اگر اول فصل ضمانت بگیرند که باشگاه ها پرداختشان را داشته باشند، این مسائل پیش نمی آید. مثلا به باشگاهی که ۱۰ میلیارد ضمانت می دهد نباید اجازه داده شود بیشتر هزینه کند. خیلی کارها می شود کرد که  راحت به فوتبال کمک شود. 

دایی ادامه داد: امسال مشکلات داوری ما خیلی زیاد شده است ولی داوران چند وقت است پول نگرفته اند؟ مگر می شود داور ۱۰ ماه حقوق نگیرد؟ این مسائل روی داوری تاثیر دارد. داور باید با خیال راحت سوت بزند. قطعا مشکلات بیرون روی تمرکز آنها تاثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: راه های زیادی برای حل این مشکلات است. یک پیشنهاد این است که تیم های لیگ برتری پولی را کنار بگذارند و حق و حقوق داوری را همین تیم ها بدهند. تیم هایی که ۲۰ میلیارد هزینه می کنند که ۲۰ میلیون تومان برایشان پولی نیست. همه باشگاه ها یک مبلغ یکسان بدهند. این به داوران کمک می کند تا مشکلات هم به حداقل برسد. اینها راه های ساده ای است که باید روی آن فکر کنند. 

دایی تاکید کرد: باید از باشگاه ها ضمانت لازم را بگیرند. اگر این ضمانت نباشد بازیکنان و اعضای تیم و کادر پزشکی و مربیان لطمه می خورند. این بدهی ها آنقدر سنگین می شود که فیفا در نهایت امتیاز کسر می کند. فدراسیون یا قدرت ندارد یا اگر هم دارد آنرا اعمال نمی کند ولی فیفا این کار را می کند و لطمه اش را هواداران و مردم و تیم می خورند. الان حداقل ۳۵ درصد جامعه استقلالی هستند و یا تراکتور متعلق به مردم آذربایجان است که آنها از این مسائل ضربه می خورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.