قم- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: امسال باید راهپیمایی پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال باشد دلیل آن نیز این است که دشمن پی در پی تهدید می‌کند.

۲۲ بهمن امسال باید پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال برگزار شود/ دشمن پی در پی تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم، با اشاره به روز ۲۲ بهمن گفت: اینها تهدید می‌کنند ببینند در مردم چه اثری می‌گذارد تا نقطه ضعف پیدا و فشار خود را بیشتر کنند ولی اگر ببینند تهدید، نتیجه معکوس دارد در رفتار خود تجدید نظر می‌کنند.
استاد برجسته حوزه عنوان کرد: ما روز به روز نسبت به دموکراسی غربی که انتخابات آمریکا نمونه‌ای از آن است بدبین‌تر می‌شویم؛ در ایام یک‌ساله تبلیغات انتخابات آمریکا چه نسبت‌هایی بود که نامزدها به یکدیگر ندادند.
استاد برجسته حوزه عنوان کرد: در یکسالی که تبلیغات داشتند، سخنان نامزدها، مملو از فحش و نسبت‌های ناروا و دور از ادبیات اخلاقی بود و محصول نهایی چنین انتخاباتی هم، فردی  غیرمدبر و غیر مدیر است.
وی افزود: آیا در میان این جمعیت کثیر در آمریکا، فرد دیگری نبود و چون پول‌دار بوده باید روی کار بیاید؟ فردی که در اول کار با اروپا و مسلمین و چین و حتی با ملت خودشان هم در افتاده‌ است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد مجدد از رفتار حاکمان جدید آمریکا تصریح کرد: آیا معنای تدبیر و مدیریت این است؟، آیا می‌توان یک کشور را دست کسی داد که این نمونه‌ای از مدیریت اوست و کار به جایی رسیده که یک بچه ۵ ساله را در فرودگاه دستبند می‌زنند.
این مفسر قرآن و مرجع تقلید با بیان اینکه این‌ها بخشی از محصولات دموکراسی غربی است تاکید کرد: این محصول دموکراسی غربی امروز است و امیدواریم ما دنباله‌رو آن‌ها در انتخابات نباشیم؛ وعده بیجا ندهیم؛ دروغ نگوییم و افراد مدیر، مدبر و با ایمان و فهمیده را انتخاب کنیم.
وی افزود: نباید از کسانی در انتخابات حمایت کنیم که چون جز گروه و حزب و جناح ما هست بلکه باید افرادی شجاع، مدیر و مدبر و با ایمان را برای مسئولیت‌های سنگین کشور انتخاب کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان به این مضمون فرمودند که بوی بهشت از ۵۰۰ سال به مشام می‌رسد ولی کسانی که برای رسیدن به دنیا از دین سوء استفاده کنند نه تنها وارد بهشت نخواهند شد بلکه بوی بهشت را هم استشمام نمی‌کنند.
وی افزود: کسانی هستند که اهداف مادی دارند اما آن را در زیر چتر یک هدف دینی، دنبال می‌کنند مثلا برای انجام کارهای خلاف، جمعیت خیریه اسلامیه تشکیل می‌دهند و از نام خیریه سوء استفاده می‌کنند.
این مرجع تقلید بیان کرد: چقدر صندوق‌های قرض‌الحسنه که به نام ائمه(ع) تاسیس شده ولی برخی از آن‌ها کارهایشان خلاف بوده یا کسانی مسجد و حسینیه می‌سازند تا بتوانند در انتخابات از آن بهره ببرند.
این مفسر قرآن بیان کرد: نام‌ها و برنامه‌های مقدس و کارهای دینی پوشش برای طلب دنیا و رسیدن به اهداف مادی آنان می‌شود و مردم هم نسبت به دین و نام ائمه(ع) که این صندوق‌ها برای خود انتخاب کرده‌اند بدبین می‌شوند؛ براساس این روایت اینها نه تنها اهل بهشت نیستند بلکه بوی بهشت را هم نخواهند شنید.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این نوع اعمال، ریاکاری است اظهار کرد: این نوع اعمال موجب بدبین شدن مردم به دین می‌شود؛ این افراد با این کارها، در واقع دو گناه مرتکب می‌شوند؛ یکی کار خلافی که انجام داده‌اند و سودهای حرامی که به جیب زده‌اند و دیگر بدبین کردن مردم به دین است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در نظامی که به نام اسلام ایجاد شده، این نوع کارها اثر منفی بیشتری دارد بیان کرد: متاسفانه این نوع کارها در نظام اسلامی ما وجود دارد و این نوع سوء استفاده‌ها بیشتر شده است.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به دهه فاطمیه و تسلیت ایام شهادت بانوی گرامی اسلام(ص) بیان کرد: در این ایام نباید کاری کنیم که اختلافات میان کشورهای اسلامی دامن زده شود چون دشمن الان برای همه اعم از شیعه و سنی خط و نشان کشیده و هفت کشور اسلامی را تحریم کرده لذا ضمن تبیین فضایل از بیان مسایل تحریک‌آمیز باید خودداری شود.
وی با بیان اینکه طرح نکردن مسایل اختلاف‌برانگیز منافاتی با بیان فضایل حضرت و مصیبت‌های بانوی گرامی اسلام ندارد، اشاره به تالیف کتابی در مورد حضرت زهرا(س) ادامه داد: ۴۰ حدیث در این کتاب در مورد فضایل حضرت زهرا(س) جمع‌آوری کرده‌ام که با منابع شیعه هماهنگ است یعنی هم تبیین فضایل و هم برای خود اهل سنت قابل قبول است، لذا در این شرایط حفظ انسجام مسلمین در مقابل دشمنان لازم است و می‌توان با این نوع تالیفات و سخنرانی‌ها هم حضرت زهرا(س) را معرفی کنیم و هم موجب تشدید اختلاف میان مسلمانان نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.