رئیس پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان جهان، فک و صورت ایران از لغو سفر میهمانان آمریکایی به ایران به دنبال تغییر قوانین ویزا و مهاجرت کشور خبر داد.

حضور میهمانان آمریکایی در کنگره جراحان فک و صورت ایران منتفی شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر غلامرضا شیرانی صبح چهارشنبه در آغاز پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران در هتل المپیک تهران گفت: هدف این کنگره ارتقاء سطح علمی و تبادل تجربیات و ارائه تازه‌های علمی در حوزه جراحی دهان، فک و صورت است.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار کنگره توسط معاونت پژوهشی وزارت بهداشت نائل به دریافت و ثبت امتیاز بین‌المللی شد اظهار داشت: متاسفانه فضای سیاسی بر فضای علم و فرهنگ اثر گذار شده است.

وی با اشاره به دعوت از اساتید آمریکایی برای حضور در این کنگره تاکید کرد: از چند ماه پیش اساتیدی از کشور آمریکا برای حضور در این کنگره دعوت شدند و مراحل اخذ ویزا از وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه صورت گرفت.

شیرانی با اعلام اینکه این دو وزارت خانه همکاری لازم را در دعوت از میهمانان آمریکایی داشتند افزود: تغییر قوانین ویزا و مهاجرت آمریکا باعث شد سفر سه نفر از اساتید آمریکایی به این کنگره لغو شود.

وی اظهار امیدواری کرد بعد از این سیاست تحت تاثیر علم و فرهنگ قرار گیرد نه اینکه مسائل علمی و فرهنگی تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.