مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند، گفت:‌ ۵ میلیون دانش‌آموز در المپیادهای درون‌ مدرسه‌ای در سال تحصیلی گذشته شرکت کردند.

فعالیت ۳۳ هزار معلم ورزش در مدارس کشور/ شرکت ۵ میلیون دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه‌ای

به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین بابویی مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاحیه خانه ژیمناستیک شهید فراهانی آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه رویکرد امروز آموزش و پرورش تلاش برای ایجاد فضای با نشاط در مدارس است، اظهار داشت: اگر قرار است اتفاقی در مدارس و آموزش به وجود آید و اگر ادعا داریم مدارس قانون تعلیم و تربیت هستند باید جذابیت و کشش لازم را در مدارس ایجاد کنیم.

بابویی با اشاره به سبک زندگی آپارتمانی و پیامدهای آن خاطرنشان کرد: کمبود فضاهای ورزشی در بیرون از منازل و محلات وجود دارد و تنها جایی که به علم و دانش‌ و اخلاق دانش‌آموز کمک می‌کند مدارس است.

وی یادآور شد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش این است تا برنامه‌های مختلف این وزارتخانه بتواند جذابیت مدارس را بالا ببرد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: بهترین امکانات را اگر فراهم کنیم دانش‌آموز اگر به هر دلیل جذب مدرسه نشود و معلم نیز علاقه‌ای به فعالیت نداشته باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

بابویی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش رویکرد تفویض اختیار به استان‌ها، استان‌ها به شهرستان‌ها و به ترتیب تا مدرسه را در نظر دارد و به دنبال این است تا کارها در مدرسه انجام شود.

وی با اشاره به حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید زمینه رسیدن به فعالیت ورزشی مطلوب را ایجاد کنیم؛ در این خصوص اجرای درس تربیت بدنی در هفته به صورت ۲ ساعت انجام می‌شود ضمن اینکه ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی در مدارس فعالیت می‌کنند و کتاب راهنمایی نیز در این خصوص وجود دارد و باید درس تربیت بدنی در جایگاه خودش قرار گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموز و ارتقای سلامت جسمی آنها را از جمله پیامدهای توجه به تربیت بدنی برشمرد و گفت: در این خصوص از ابزار فعالیت های مکمل نیز می‌توان استفاده کرد که باعث ارتقای جذابیت مدرس و پویایی دانش‌آموز می‌شود.

بابویی با اشاره به برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای تصریح کرد:‌ در سال تحصیلی گذشته ۴ میلیون و ۹۰۰ هزاردانش‌آموز درگیر فعالیت‌های المپیاد درون مدرسه‌ای بودند که با محوریت دانش‌آموز و مدرسه طراحی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا در مدارس متذکر شد: در این طرح نقش‌نگارها و خطوط زیبا در کلاس و مدرسه ایجاد می‌شود که ضمن افزایش جذابیت بصری باعث پویایی دانش‌آموزان در زمان‌های بدون حضور مربی و امکانات ورزشی در ساعت تفریحی دانش‌آموزان باعث پویایی و حرکت آنها می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح حیاط پویا در ۲۵ هزار مدرسه خبر داد و گفت:‌ کانون‌های ورزشی محور دیگر برنامه‌ها است که شامل کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و بیرون از مدرسه است.

بابویی بیان داشت: باید کانون‌های درون مدرسه‌ای توجه بیشتری شود و مؤظف هستیم دانش‌آموزانی را که در این کانون‌ها استعداد خود را نشان می‌دهند این مسیر را برای آنها ادامه دهیم و کانون‌های بیرون از مدرسه را مورد توجه قرار داده تا دانش‌آموزی که در مدرسه شناسایی شد بتواند در کانون‌های بیرون از مدرسه به فعالیت‌های تخصصی‌تر بپردازد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی باعث ارتقای فعالیت اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان با یکدیگر می‌شود، یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها شاهد خواهیم بود که هزینه‌های درمانی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رشته ژیمناستیک عنوان کرد:‌ بعضی از رشته‌ها خاستگاهش در آموزش و پرورش است و رشته ژیمناستیک باید قبل از آغاز مدرسه اتفاق بیفتد و باید زمینه ایجاد سالن‌های اختصاصی را برای این رشته فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.