وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که توانسته از طریق قدرت نرم یعنی تصرف قلوب مردم، به پیروزی برسد.

انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که ازطریق قدرت نرم به پیروزی رسید

 به گزارش «قدس آنلاین»،  همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در هشتمین روز از دهه فجر، ظهر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه چند تن از معاونین و مدیران و همچنین پرسنل این وزارت‌خانه و نیز جمعی از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

پس از نثار گل و قرائت فاتحه در مزار امام خمینی (ره) و سایر درگذشتگان در حرم ایشان، سید رضا صالحی امیری و هیئت همراه در نشستی با حجت الاسلام والمسلین سیدحسن خمینی تولیت  حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی شرکت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن ادای احترام مجدد به مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین رئیس فقید مجلس مصلحت نظام گفت: مدتهای طولانی تلاش کردم تا سهم لازم را از اندیشه بلند امام پیدا کنم. دنیای غرب در دهه ۷۰ میلادی مسئله اندیشه قدرت نرم را مطرح کرد که امروز به یکی از نظریه‌های غالب در حوزه قدرت تبدیل شده است اما وقتی به اندیشه امام بر می گردیم می‌بینیم که ایشان قبل از این زمان، نکات مهمی را در خصوص اندیشه قدرت نرم مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز قدرت بر دو اصل ساز و برگ نظامی و اجبار و اعمال زور مبتنی است افزود: نگاه دوم در رابطه با قدرت، نفوذ در قلوب است. همه آنچه در صحیفه امام می‌بینیم مبتنی بر قدرت نرم است. به گفته وی انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که توانسته از طریق قدرت نرم یعنی تصرف قلوب مردم، به پیروزی برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما وقتی در تاریخ انقلاب‌ها مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که بسیاری از آنها با تبعیض و ظلم همراه بوده است. اما وقتی به اندیشه امام بر میگردیم می‌بینیم که به عنوان مثال ایشان به جای اینکه در تقابل با نیروهای مسلح و ارتش قرار بگیرند، با نفوذ در قلب ارتشیان، نیروهای مسلح را  هم به خدمت مردم در می‌آورند.

صالحی امیری گفت: از این منظر وقتی از سرمایه‌های دینی و فرهنگی صحبت می‌کنیم، امام را به عنوان نماد فرهنگی جامعه می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه نسل جدید در محضر امام نبوده است اما همچنان چشمه جوشان معرفت ایشان، روح و قلب این نسل را تسخیر کرده است و این نشان می دهد که امام نه یک فرد بلکه یک جریان بود و در همه شرایط و تحولات همه آنچه را اراده کرد، مبتنی بر اندیشه‌هایی است که ما می‌توانیم درس بزرگی از آن بگیریم.

همچنین پیش از این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در جمع خبرنگاران امام را مایه عزت، شرافت و هویت ملت ایران دانست و گفت: ما فرزندان ایران افتخار می کنیم که در این دوران و در جمهوری اسلامی حیات پیدا کرده‌ایم؛ حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که در ذیل چتر بلند امام و منویات ایشان توانستیم در مسیر تعالی انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وی اندیشه امام را مبتنی بر ساخت انسان فرهنگی برشمرد و یادآور شد: امام پیش از هرچیز توجه خاصی به ساخت انسان فرهنگی داشت؛ انسان فرهنگی مبتنی بر فضیلت و اخلاق و معرفت است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امام برخلاف بسیاری از تحلیل‌های غلط که رای مردم را مسئله تزیینی می‌دانستند رای مردم را نافذ می دانست و از نگاه ایشان منشاء قدرت، وحی و خداوند تبارک و تعالی و مرجع قدرت هم مردم هستند.

در این مراسم هنرمندانی چون رضا ناجی، چنگیز جلیلوند، جمشید جهان زاده، اسماعیل خلج، جهانبخش سلطانی، رضا صفایی پور، محمدحسین عطارچیان، داود فتحعلی بیگی، جلیل فرجاد، داوودفرشباف رسایی، محمد فیلی، بهروز کریمی، سیامک اطلسی، رحمان مقدم، اسماعیل نیک بخت‌زاویه، حسن نیک‌نژاد، رشید وطن دوست، داوود یاسری، عباس ملکی، قربانعلی اجلی، رضابانگیز، افشین بختیار، هادی آقاجانی معمار، محمود بصیری، عبدالکاظم صادقا، سید جواد آشفته، عباسعلی براتی‌پور، یوسف صدیق، حسن ضرغامی، خلج امیرحسینی، خسرو عمارلویی، ابوالفضل صادقی نژاد، عباس تهرانی تاش، صادق احمدی، خسرو روشن، امیر همتی، هرمز سیرتی، محمد میرزمانی، بهمن عبدی، ذبیح الله احمدی، خسرو یکه شجاع زاده، محمد ثابتی، اسماعیل فضل فرهادی، علیرضا کریمی، محمدعلی ساربان، مهدی طوسی، محمد نگینی، مصطفی غیاث، منیژه آرمین، محمود فرهنگ و ... حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.