۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 501947

وزارت دفاع رومانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: حدود 500 نظامی آمریکایی در چارچوب تعهدات آمریکا برای تامین مرزهای شرقی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به رومانی وارد شدند.

ورود ۵۰۰ نظامی آمریکایی به رومانی

به گزارش قدس آنلاین،  این گروه از نظامیان آمریکایی که به گردان سوم زرهی ارتش آمریکا تعلق دارند، از لهستان به رومانی رفته اند و به تانکهای آبرامز ام1 و خودروهای زرهی برادلی ام2 مجهز هستند.

آمریکا همچنین اوایل ژانویه در چارچوب عملیات "آتلانتیک ریزولو" سه هزار و پانصد نیروی نظامی و دو هزار و هشتصد قطعه تجهیزات جنگی در شمال غربی آلمان مستقر کرد.عملیات آتلانتیک ریزولو که هدفش تقویت حضور نظامی ناتو در شرق اروپا است،­­در سال دو هزار و چهارده آغاز شد.
 
وزارت دفاع رومانی در بیانیه خود تصریح کرد: نیروهای نظامی آمریکا پس از مستقر شدن در پایگاه هوایی میهایل کوگالنیچانو در جنوب شرقی رومانی به اتفاق شماری از نیروهای مسلح این کشور در در تمرینات نظامی مشترک شرکت خواهند کرد.
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا از بخارست، مدت حضور این نیروها در رومانی نزدیک به نه ماه طول خواهد کشید و سپس جای خود را به یک یگان رزمی دیگر آمریکا خواهند داد تا به این ترتیب حضور دایمی نیروهای نظامی آمریکا در خاک اروپا به طور چرخشی ادامه یابد.
 
یکی از مسایل مهمی که در سالهای اخیر  موجب اختلاف میان­ ناتو­و روسیه شده این است که این سازمان نظامی حضور خود را در کشورهای­ شرق­ اروپا ­که با روسیه مرز مشترک دارند، افزایش داده و آمادگی خود را برای استقرار نیرو های بیشتر در کشورهای ­شرق­ اروپا­ و حوزه دریای بالتیک اعلام کرده است، اقدامی که روسیه آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده و آن را برای امنیت ملی خود خطرناک دانسته است.­
 
پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه ، ­کشورهای شرق ­اروپا­ به شدت نگران­ سیاست ها و تحرکات روسیه در این منطقه هستند به همین علت تلاش می کنند حضور نظامی­ ناتو­ را در­شرق­ اروپا­ تقویت کنند. ­
 
از زمان بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال دو هزار و چهارده، ­ناتو ­تلاش کرده است به اعضای جدید خود به ویژه در حوزه دریای بالتیک در خصوص ظرفیتهای پیشگیرانه ­ناتو­ در برابر­ تهدیدهای روسیه و حملات احتمالی این کشور اطمینان خاطر بدهد اما مقامات روسیه حضور ­ناتو­را در­شرق­ اروپا­ تهدیدی برای کشورشان می دانند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.