بیرجند- معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: با تأسیس بنیاد نخبگان سالانه ۵ هزار نفر از استعداهای برتر در مراکز علمی پژوهشی شناسایی و زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

سالانه ۵ هزار نفر از استعداهای برتر زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید مهدی موسوی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مجوزی از سوی هیئت وزیران اخذ شده که براساس آن سالانه ۱۰۰ نفر نخبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا با فرایند آسانتری در دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۵۰ نفر از نخبگان جذب شدند که این امر هیچ هزینه‌ای برای کشور نداشته و این اقدام از سوی معاونت بین‌المللی بنیاد ملی نخبگان انجام شده و روند خوبی داشته است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه نخبگان ایرانی که در ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا ‌جذب می‌شوند گفت: سالانه ۵ هزار نفر از استعداهای برتر در مراکز علمی پژوهشی شناسایی می‌شود.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی تنها استانی است که تاکنون بنیاد ملی نخبگان برای ایجاد ساختمان بنیاد در آن اقدام کرده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اساسی بنیاد ملی نخبگان اجرای طرح شهاب است که این طرح برای شناسایی دانش‌آموزان دارای استعداد برتر از مقطع چهارم ابتدایی آغاز شده و قرار است تا سال ۱۴۱۴ به تمام مقاطع تسری یابد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: از اهداف طرح اردوهای جهادی، شناسایی نخبگان و ارتباط بیشتر با نوجوانان و جوانان در مناطق محروم است.

موسوی با بیان اینکه  بنیاد ملی نخبگان فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد نخبه را به پارک علم و فناوری معرفی می‌کند تا نخبگان روی پای خود بایستند افزود: در این طرح هدف بنیاد نخبگان این است تا نخبگان طلبکار دولت نباشند بلکه با توجه به استعدادهای خود زمینه تولید، افزایش ثروت و ایجاد اشتغال دیگران را فراهم سازند.

وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان بنا به گفته مقام معظم رهبری یکی از نهادهای استراتژیک کشور است چرا که جهان امروز به سمتی می‌رود که منابع روی زمین را تبدیل به ارزش افزوده می‌کند و این کار تنها با تکیه بر  تفکر و استعدادهای نخبگان حاصل می‌شود.

معاون پشتیبانی وتوسعه مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: نگه داشت نخبگان یک کار بین بخشی است که باید در این راستا تمامی سازمانها و نهادها در این پروژه تلاش کنند.

موسوی با بیان اینکه از سه سال گذشته جذب نخبگان غیرمقیم آغاز شده است افزود: در این راستا نخبگان ایرانی که در ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا حضور دارند، شناسایی و جذب می‌شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ساختمان پروژه بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت یک سال این پروژه با توجه به اینکه کمترین هزینه را برای منابع دولتی داشته است به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.