وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که آنکارا و ریاض درباره ایران دیدگاه‌های مشترک دارند.

الجبیر: آنکارا و ریاض درباره ایران دیدگاه‌های مشترک دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای اش در آنکارا در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله ایران، گروه‌های کرد و همکاری با آمریکا به اظهار نظر پرداخت.

وزیر خارجه عربستان در مورد ایران مدعی شد آنکارا و ریاض درباره ایران و «دخالت‌های این کشور در منطقه» دیدگاه‌های مشترک دارند.

وی در خصوص سیاست ریاض در مورد کردها نیز گفت: از موضع ترکیه در مقابله با گروه تروریستی حزب کارگران کردستان حمایت می کنیم. عربستان از ترکیه در رویارویی با گروه های تروریستی حمایت می کند.

چاووش اوغلو هم در این نشست خبری گفت: ما موضع مشترکی با عربستان در جنگ با داعش در سوریه داریم. مرحله آینده در جنگ با داعش در الباب، الرقه و موصل بسیار مهم است. گروه های مسلحی که از حمایت ترکیه برخوردارند در جنگ با داعش در شمال سوریه پیشروی کردند.

در ادامه مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت: رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی خود درباره مبارزه با داعش گفتگو کردند. ما با گروه های تروریستی برای جنگ با داعش همکاری نخواهیم کرد. با آمریکا و عربستان در مرحله آینده در منطقه همکاری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.