بجنورد- دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: همایش «خطرات جریان‌های تکفیری» با حضور معاون بین‌الملل حوزه علمیه و رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در بجنورد برگزار می‌شود.

خراسان شمالی میزبان همایش «خطرات جریان‌های تکفیری» می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی همایش استانی «خطرات جریان‌های تکفیری» اظهار داشت: این همایش هفتم اسفندماه با شرکت علما و روحانیون شیعه و سنی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش آگاه‌سازی عمومی نسبت به خطرات جریان‌های تکفیری است، افزود: این همایش در راستای همایش جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از سوی دبیرخانه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری وابسته به دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در استان‌های تلفیقی برگزار می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی ادامه داد: از آنجایی که جریان‌های تکفیری با عوام‌فریبی خود را منتسب به اهل سنت اعلام می‌کنند؛ این سلسله همایش‌ها و نشست‌های در استان‌هایی برگزار می‌شود که علماء و اندیشمندان اهل سنت حضور دارند و در این همایش‌ها از جریانات تکفیری تبری می‌جویند و فاصله و مرز خود را با آنان بیان می‌دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در خراسان شمالی هم پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر با صلح و صمیمیت زندگی می‌کنند، برگزاری این همایش در استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست گفت: دشمنان با تشکیل و تقویت جریان‌ها و گروه‌های تکفیری زمینه اختلاف و دوگانگی در جهان اسلام را ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی خادمی با اشاره به اینکه جریان تکفیری در دنیا به‌ ویژه در کشورهای اهل سنت مسئله‌ساز شده است، اظهار داشت: عملیات انتحاری و سایر اقدامات شرم‌آور جریان‌های تکفیری بر اساس تعصبات خشک و بی‌ریشه بوده که ضایعات و تلفات زیادی از جریان اسلام و مسلمانان گرفته است.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی و بصیرت افزایی بهترین شیوه برای مقابله با این جریان است، افزود: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های آگاهی‌بخش، تقویت تعامل و ارتباط و معاشرت شیعیان و اهل سنت می‌تواند در همگرایی بیشتر آن‌ها برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش علمای شیعه و سنی فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف است، گفت: تکیه بر مشترکات شیعه و سنی هم می‌تواند وحدت آن‌ها را برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری تقویت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.