بجنورد- معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بخش گردشگری اهرمی مناسب جهت جایگزینی در آمدهای نفتی است.

بخش گردشگری اهرمی مناسب جهت جایگزینی در آمدهای نفتی است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری؛ زهرا احمدی پور عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان خراسان شمالی اظهار داشت: توجه به محورهای اصلی توسعه استان و ارایه راهکارهای مناسب با همکاری و همراهی نخبگان و فرهیختگان بومی از عوامل موثر در رونق اقتصادی استان است.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی حق تعیین سرنوشت را به ما داده و ما با مشارکت نخبگان خود می توانیم آینده ی بهتر و روشن تری را برای کشور عزیزمان ایران رقم بزنیم.
وی  ادامه داد: نخبگان سرمایه های اجتماعی نظام هستند و می توانند در رشد و توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشند.
وی اذعان داشت: جهت توسعه قابلیت های گردشگری، استان خراسان شمالی باید از ناشناخته بودن خارج شود و بنابراین تبدیل شدن این استان به مقصد گردشگری گام مهمی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های آن در سطح کشوری است.
احمدی پور افزود: توسعه گردشگری موجب محرومیت زدایی می شود و مسولان و مدیران استانی باید توجه و پیگیری ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
وی ادامه داد: در بخش گردشگری سلامت توافقات خوبی بین سازمان میراث فرهنگی کشور و وزرات بهداشت در حال انجام است و فراهم سازی زیر ساخت های آن نیز در استان خراسان شمالی با تعیین اولویت ها مورد توجه مسولان استان قرار گیرد.
وی بیان داشت: تهیه نقشه ی راه گردشگری استان باید مورد تاکید مسولین قرار گیرد و مجریان ذی ربط تهیه آن را منوط بر تدوین طرح آمایش سرزمین استان نکنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: کشاورزی و گردشگری دو اولویت مهم و اساسی توسعه استان خراسان شمالی است و زیر ساخت ها در این بخش ها باید تقویت شود.
زهرا احمدی پور ادامه داد: امروزه توسعه بوم گردی توانسته موجب پایداری و پویایی اقتصاد در جوامع محلی شود.
احمدی پور تاکید کرد: در قالب اقتصاد مقاومتی وجود تنوع محصولات در استان خراسان شمالی این استان را مستلزم به ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی می نماید و عملکرد استان ها در این حوزه در پایان سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
احمدی پور تاکید کرد: برای حرکت به سوی آینده ای بهتر و رسیدن به اهداف پیش بینی شده باید جایگاه زنان در جامعه تقویت گردد و از ظرفیت آنان در تمامی حوزه ها بهره مند شویم.
معاون رئیس جمهوری گفت: تقویت موزه ها، حفظ و ثبت و ضبط میراث فرهنگی استان موجب حفظ و نگهداری عناصر هویت ساز استان است.
زهرا احمدی پور افزود: محورهای توسعه استان باید در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از سوی مسولین ذی ربط مشخص گردد و پیشنهادات خود را در قالب راهبردها به سازمان میراث فرهنگی کشور جهت پیگیری و بررسی های مورد نیاز ارائه نمایند.
احمدی پور در ادامه ضمن گرامیداشت دهه فجر افزود: استقلال سیاسی و صیانت از جمهوری نظام از مهمتریت دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
وی تصریح کرد: خرد ورزی به همراهی عقلانیت و ارائه دیپلماسی موفق در مسیر اعتدال از سوی سکاندار دولت تدبیر و امید توانسته شرایط سخت سیاسی را برای کشور ایران تسهیل نماید.
گفتنی است در حاشیه این نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از نمایشگاه صنایع دستی استان بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.