گرگان- دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما کاملا مدافع حفظ محیط زیست هستیم از معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست خواست در راستای توسعه آشوراده مانع‌تراشی نکنند.

آشوراده دروازه توسعه گلستان است/  سازمان محیط زیست  مانع‌تراشی نکند

به گزارش قدس آنلاین، رامین نورقلی‌پور شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر از مردم ولایتمدار استان دعوت کرد تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشور ظاهر شوند و اظهار کرد: با شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت خود را از آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نشان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه آشوراده بخشی از میانکاله است، تصریح کرد: منطقه آشوراده طی دهه‌های گذشته محل اسکان انسان بوده و تا الان بکر باقی مانده است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس با اشاره به اینکه بین مجمع نمایندگان استان همدلی خوبی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش نمایندگان استان در کنار توجه به دغدغه‌های ملی، مرتفع کردن مشکلات حوزه‌های انتخابی  و رفع مشکلات استانی است.

نورقلی‌پور در خصوص نرخ بالای بیکاری در استان گلستان گفت: استان ما بر مبنای آمار و ارقام رسمی در کشور یکی از بالاترین آمارهای بیکاری را دارد و نسبت به متوسط درآمد سرانه کشوری فاصله دارد.

وی بر لزوم برقراری توازن درآمد سرانه استان تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این مهم نیازمند کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری داریم که تا الان کمک کردند، هرچند دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان نماینده دولت هستیم.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس بیان کرد: باید در کنار وظیفه ذاتی به‌عنوان قانونگذار؛ ناظر بر حُسن اجرای قانون اساسی باشیم تا استان را به گونه‌ای پیش ببریم که بر ریل توسعه و پیشرفت قرار بگیرد، ارتقای پارامترهای توسعه اقتصادی استان می‌تواند در زندگی روزمره مردم نمود ظاهری مطلوبی داشته باشد.

نورقلی‌پور با اشاره به وضعیت استان گلستان در برخورداری از امکانات گفت: استان گلستان در برخی موارد با متوسط کشوری فاصله دارد، در این استان مناطقی داریم که با متوسط استان در بخش درآمد سرانه، نرخ بیکاری و .... فاصله وجود دارد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی در کمتر توسعه یافتگی استان از گذشته وجود داشته است، ابراز کرد: تمام تلاش ما این است با همکاری دستگاه‌های اجرایی این خلاء و گپ تاریخی را پر کنیم.

نورقلی‌پور با بیان اینکه دستیابی به مناطق آزاد تجاری یکی از امیدهای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: در این راستا لایحه‌ای از سوی دولت با قید یک فوریت به مجلس آمد که مصوب شد این لایحه می‌تواند یک دلگرمی به ما بدهد می‌توان امیدوار بود این لایحه در آینده مصوب شود اما باید از مجلس مصوبه بگیریم.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس افزود: احتمالا بعد از طرح و یا اتمام لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی که یکشنبه آینده در صحن مطرح می‌شود، یکی از دستورات مجلس پرداختن به لایحه مناطق آزاد، اینچه‌برون خواهد بود.

نورقلی‌پور بیان کرد: رایزنی‌هایی به صورت گسترده انجام خواهیم داد و حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان از لایحه منطقه آزاد منتفع هستند که این مهم یک ظرفیت خوبی است و حداقل این تعداد رأی مثبت را در راستای تصویب لایحه خواهیم داشت که در صورت تصویب، می‌تواند دروازه‌ای برای ورود استان به توسعه باشد.

وی در خصوص وضعیت جزیره آشوراده به دالان گردشگری تصریح کرد: این جزیره دروازه توسعه استان است و نه تنها برای غرب استان بلکه برای مجموعه استان گلستان رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: در صورت اخذ مصوبه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون نیازمند ایجاد بندر و مناطق توریستی خواهیم بود، استان گلستان تاکنون فاقد بندر بوده و باوجود اینکه تمام سواحل شرقی خزر که حدود ۱۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود در اختیار استان است اما بندر تجاری و توریستی نداریم.

نورقلی پور با اشاره به اینکه فازهای مطالعات بندر تجاری و توریستی در حال انجام است، افزود: در مازندران بنادری داریم که نمی‌تواند نیازهای استان گلستان را به لحاظ تجاری و توسعه صنعتی برآورده کند بنابراین گلستان نیاز مبرم به بندر تجاری و توریستی در سواحل خزر دارد که منطقه آزاد را نیز حمایت کند.

وی با اشاره موانع پیش روی جزیره آشوراده ابراز کرد:با وجود اینکه رئیس جمهور در سفر خود به استان گلستان قول رفع موانع این جزیره را داد، کارهای خوبی در استانداری انجام شده اما متأسفانه یکی از مهمترین موانع برای توسعه، دیدگاه محیط زیست است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس با تاکید بر اینکه انتقادات واضح و روشنی به سازمان محیط زیست کشور دارم، گفت: اگر دیدگاه‌ها را اصلاح کنیم، می‌توانیم به معیشت مردم منطقه و به توسعه استان کمک کنیم، محور توسعه گلستان بر مبنای کشاورزی شناخته شده و به همین دلیل در استان توسعه صنعتی صورت نگرفته و یا خیلی محدود بوده است.

نورقلی‌پور در خصوص وضعیت درمانی در غرب استان گلستان بیان کرد: دو روز قبل وزیر بهداشت و درمان در استان حضور داشتند و چند پروژه بسیار مهم و بزرگ مانند بیمارستان بندرگز، بخش دیالیز در شهرستان‌های بندرترکمن، آق‌قلا و تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی در برخی از مناطق استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به رضایتمندی وزیر بهداشت از سفر به استان گلستان گفت: استان گلستان در بین سایر استان‌ها از نظر بهداشتی و درمانی رتبه‌های متوسط را در کشور دارد، البته ناگفته نماند مسائل بهداشت، درمان و سلامت را نه تنها در حوزه غرب بلکه در سطح استان پیگیری می‌کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس در خصوص بررسی سند آمایش سرزمینی استان، اظهار کرد: آمایش سرزمینی مبنای توسعه است، بدون آن هیچ حرکتی برای توسعه نمی‌شود، در کشور ما به رغم اینکه تصویب شده اما انجام نشده است.

نورقلی پور با اشاره به اینکه رئیس مجلس اهتمام ویژه‌ای برای انجام این موضوع دارد، گفت: سند آمایش هنوز در کشور تکمیل نشده، در استان گلستان این سند در دو فاز انجام می‌شود و این مهم تا زمانی که قابلیت اجرا برای دستگاه‌ها پیدا نکند، شاید به صورت لوکس در کتابخانه‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.