تجمع علمای مسلمان لبنان متشکل از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت با تاکید به اینکه « آمریکا همچنان شیطان بزرگ و ترامپ درصدد »، تاکید کرد: حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران در رویاروئی با آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می کنیم.

تجمع علمای مسلمان لبنان : ترامپ درصدد راه اندازی جنگ صلیبی جدید است

به گزارش "قدس آنلاین"، تجمع علمای مسلمان لبنان در پایان کنگره سالانه خود که دیروز(چهارشنبه) در بیروت برگزار شد، بیانیه ای صادر و خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و هیچ خیری ندارد و آنچه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید این کشور اعلام کرده، به مثابه یک جنگ صلیبی جدید است اما مسیحیت از آن مبرا است.
در این بیانیه تصریح شده است: برای محور شر تحت رهبری آمریکا با وجود مقاومت و پایداری ما و تمسک ما به حقوق، اصول و ارزش های خود هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.
تجمع علمای مسلمان لبنان تاکید کرده است : بر حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران در رویاروئی با جنگ وحشیانه ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی بخاطر حمایت ایران از ملت های مستضعف جهان به ویژه فلسطین علیه آن براه انداخته اند، تاکید می کنیم و کمترین وظیفه ما ایستادن در کنار ایران است که همواره در کنار ما بوده است.
در این بیانیه از تلاش های مرحوم شیخ عبدالناصر جبری دبیرکل جنبش امت لبنان در خدمت به اسلام و حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی و تکفیری قدردانی شده و آمده است که در کنگره سالانه این تجمع اوضاع لبنان و جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفته است.
تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان کرده است: امت اسلامی از جمله در لبنان شرایط سختی را سپری می کند و در این شرایط باید از ارزش های اخلاقی، اسلامی و دینی در مقابل خطرها و تهدیدها پاسداری کرد.
در بیانیه این تجمع آمده است: دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی، زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در لبنان را با ایجاد فتنه و توطئه چینی ها هدف گرفته اند و درصدد ایجاد جنگ های طائفه ای و مذهبی در منطقه و لبنان هستند و این در حالی است که اسلام و مسیحیت خواستار الفت، محبت و رحمت می باشند و هرگز به جنگ، دشمنی، ظلم، تجاوز و کشتار دعوت نمی کنند.
تجمع علمای مسلمان لبنان با تاکید به اینکه «دشمن صهیونیستی تنها دشمن امت اسلامی است و اختلاف در آرا حتی در امور دینی، مذهبی و سیاسی نباید به درگیری ها منجر شود»، می افزاید: فلسطین، قضیه مرکزی و محوری است و ما باید برای آزادسازی همه خاک فلسطین اقدام کنیم و دشمن صهیونیستی نباید حتی یک وجب از خاک فلسطین را در اشغال داشته باشد.
این تجمع خاطرنشان کرده است: هدف جنگ های امروز در منطقه از جمله علیه سوریه، عراق و یمن، ضربه زدن به محور مقاومت است که به خطری برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و این رژیم با وجود مقاومت زوال خود را بسیار نزدیک می بیند.
در بیانیه این تجمع تصریح شده است: دشمنان اسلام و مقاومت برای حمایت از رژیم صهیونیستی، گروه های تکفیری مدعی اسلام را ایجاد کرده اند تا محور مقاومت را از بین ببرند اما برخلاف اراده آنها، مقاومت در بیشتر نبردها پیروز شده و به لطف الهی در این جنگ پیروز نهائی خواهد بود.
تجمع علمای مسلمان لبنان تاکید کرده است:علما و روحانیون نقشی بزرگ در این مرحله برای مقابله با گروه های تکفیری و افکار و اندیشه های انحرافی و معرفی اسلامی ناب محمدی و رسوا کردن پشت پرده گروه های تروریستی تکفیری دارند زیرا این گروه ها هیچ ارتباطی با دین و انسانیت ندارند.
این تجمع همچنین از گفت وگو های بین گروه های سیاسی لبنانی برای بررسی و حل بحران های سیاسی در این کشور حمایت و اعلام کرده است که بررسی توافقنامه طائف (توافقی که به جنگ داخلی لبنان پایان داد) اشکالی ندارد.
براساس این گزارش، شیخ حسان عبدالله، شیخ ماهر مزهر، شیخ زهیر الجعید، شیخ محمد عمرو، شیخ حسین غبریس و شیخ ابراهیم بریدی به عنوان اعضای جدید کمیته اداری تجمع علمای مسلمان لبنان انتخاب شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.