تبریز- وزیر نیرو با بیان اینکه یقیناً براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد اگر بخواهیم تکانی بخوریم باید به دو موضوع مهم توجه کنیم، ابراز داشت: رشد اقتصاد کشور در گرو تولید مبتنی بر دانش است چراکه با کارهای ساده ارزش افزوده چندانی نخواهیم داشت.

رشد اقتصاد کشور در گرو تولید مبتنی بر دانش است

به گزارش  قدس آنلاین،  حمید چیت‌چیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین سامانه تولید سبز همزمان انرژی الکتریکی، گرمایشی و سوخت‌های زیستی کشور در تبریز با اشاره به اینکه مسئله کربن برای دنیا مسئله بسیار پیچیده‌ای است چرا که گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و کمبود آب را به دنبال دارد، اظهار داشت: این موضوع زندگی را برای مردم سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جذب کربن با عنوان «کربن کپچر» مسئله جدی برای صنعت در جهان است، افزود: چگونگی جذب کربن و جلوگیری از تبعات بعدی آن یکی از مسائل جدی جهان است. 

وزیر نیرو با اشاره به ویژگی طرح مورد افتتاح در تبریز با بیان اینکه باید از منابع آب بی‌کیفیت و کم‌کیفیت بتوانیم محصول تولید کنیم، گفت: این طرح مشکلات فرسایش خاک را نیز حل می‌کند لذا باید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی با هم‌افزایی بر مشکلات این‌چنینی غلبه کنند و از منابع آبی و خاکی کشور به خوبی حفاظت و بهره‌برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفاظت از خاک هزینه کنیم، تصریح کرد: امروزه در باران‌ها خاک زیادی شسته شده و به سدها و دریاها ریخته و از چرخه خارج می‌شود که با این طرح می‌توان از خاک حفاظت کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه یقیناً براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد اگر بخواهیم تکانی بخوریم باید به دو موضوع مهم توجه کنیم، ابراز داشت: رشد اقتصاد کشور در گرو تولید مبتنی بر دانش است چراکه با کارهای ساده ارزش افزوده چندانی نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه مسئله بهره‌وری برای رشد اقتصاد از مهم‌ترین موضوعات است، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم با کمترین منابع، بیشترین محصول را تولید کنیم. 

وزیر نیرو افزود: در این طرح که امروز برای نخستین بار در کشور توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی شمالغرب و غرب کشور در تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، از کربن دودکش برای تولید استفاده می‌کنیم که یکی از مصادیق افزایش بهره‌وری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.