دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سختگیری های خود برای صدور روادید اتباع کشورهای مختلف، محدودیت های تازه ای نیز برای شهروندان چینی در نظر گرفته است.

 چینی ها هم از فرمان ترامپ بی نصیب نماندند!

به گزارش "قدس آنلاین"، ‌کارشناسان و رسانه های کشور چین بر این باورند که این اقدام دولت ترامپ بخش تازه ای از مشکل تراشی های او برای ورود مهاجران و شهروندان کشورهای دیگر به آمریکاست.

تا پیش از این برای اتباع کشور چین نوعی ویزای سفر به آمریکا با اعتبار ۴۸ ماهه صادر می شد اما بر اساس مقررات جدید اعلام شده به ۱۲ ماه کاهش یافته است.
این بدان معناست که چینی هایی که قصد سفر و یا خروج از آمریکا را دارند، باید در طول مدت این ۱۲ ماه بار دیگر برای صدور روادید اقدام کنند.
البته دولت آمریکا برای شهروندان چینی روادید ۱۰ ساله نیز صادر می کند که در زمان حاضر در این نوع ویزا تغییری داده نشده اما از اتباع این کشور خواسته شده است تا مدارک کاملتری به سفارت های آمریکا ارایه کنند و ضمنا در طول مدت ۱۰ سال ممکن است بار دیگر مجبور به ارایه مدارک جدیدی برای بررسی های بیشتر شوند.
روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین روز پنجشنبه اعلام کرد که محدودیت های جدید، بخشی از قوانینی است که برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا در نظر گرفته شده است.
این نشریه از قول «لی هایدونگ» استاد دانشگاه روابط خارجی پکن آورده است: چنین سختگیری هایی از سوی آمریکا به تبادلات نیروی انسانی میان دو کشور لطمه می زند و اقدامی سازنده محسوب نمی شود.
وی افزود: البته این اقدام احتمالا ضد چینی محسوب نمی شود اما نشان می دهد که ترامپ به دنبال یک راهبرد جهانی برای صدور روادید ورود به آمریکاست و سختگیری های زیادی می کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری شود.
ترامپ جمعه گذشته نیز با صدور فرمان هایی اسکان مجدد پناهندگان سوری در خاک آمریکا را بطور نامحدود معلق گذارد و سفر اتباع هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و یمن به آمریکا را هم موقتا ممنوع اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.