رشت- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران دارای استقلال سیاسی بوده و نظام اسلامی در مسیر حرکت خود اجازه تهدید را به هیچ کشوری نمی‌دهد.

ملت ایران اجازه تهدید را به هیچ کشوری نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار حسین دهقان پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به ۸۰ روستای گیلان در روستای نشرودکل از توابع بخش سنگر این شهر با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای انقلاب و مدافع حرم اظهار کرد: ملت ایران دارای استقلال سیاسی بوده و در تمام سال‌های پیش از انقلاب کشورهای دیگر برای ایران تصمیم‌گیری می‌کردند اما امروز ایران قادر است مستقل عمل کند و استقلال، نظام اسلامی ما را در چشم جهانیان عزیز و مقتدر کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور گسترده مردم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران با عزم خود در تمام صحنه‌ها حضور دارد و با استقلال سیاسی و فرهنگی خود اجازه دخالت به هیچ کشوری را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز نمی‌توان گفت هیچ ملتی در دنیا نیازی به دیگران ندارد، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا تاثیرگذار بوده و در هیچ معادله‌ منطقه‌ای نمی‌توان ایران را کنار گذاشت و در کنار جریان‌های آزادی‌بخش که با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند، هستیم.

وی نظام سیاسی ایران را مردم‌سالاری خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی الگوی متفاوتی را به دنیا ارائه کرده و می‌تواند رفاه و آخرت آنها را به همراه آورد و امروز نظام ما بهره‌مند از رهبری است که مردم را در مسیر الهی هدایت می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رهبران به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نگاه به جای حکومت کردن به معنای به دست آوردن دل ملت بوده و خانواده‌ها فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و این امر بازدارندگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: موارد مذکور دستاوردهایی بوده که ملت ایران اسلامی با دل در گرو خدا دادن کسب کرده است.

تا پایان سال آینده، همه روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شوند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان نیز در این مراسم گفت: تا ابتدای دولت یازدهم تعداد روستاهای گازدار استان، یک هزار و ۱۹۴ روستا شامل ۱۹۹ هزار خانوار روستایی و درصد بهره مندی ۶۸ درصد بوده است.

جمشید ظهیری اظهار کرد: با بهره برداری از ۸۰ روستای استان در دهه فجر امسال٬ تاکنون یک هزار و ۸۶۹ روستا با ۲۹۲ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شده اند و شاخص بهره مندی استان از گاز، به ۹۴ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه گاز رسانی به روستاهای گیلان خواست مردم بوده٬ تصریح کرد: برهمین اساس دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از پروژه های اصلی خود در کنار طرح تحول سلامت، آن را اجرا کرد.

وی ادامه داد: باید طی سال های ۹۴ تا پایان ۹۶ ٬ ۷۰ هزار خانوار در یک هزار و ۱۱۳ روستا از نعمت گاز بهره مند می شدند حال اینکه از تیرماه سال ۹۴ که کلنگ گازرسانی به اولین روستا زده شد٬ بیش از یکصد هزار روستا به شبکه گاز وصل شدند.

به گفته ظهیری، بیش از ۱۲۰ درصد اهداف پروژه را به اتمام رسانده ایم و برای فاز دوم نیز، عملیات اجرایی ۱۸۶ روستا را آغاز کرده ایم که تا پایان سال آینده، همه روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شوند.

گفتنی است افتتاح طرح گاز رسانی به ۸۰ روستای گیلان ، حضور در مراسم تجلیل از خادمان برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان ، حضور در مراسم آغاز طرح توسعه فرآوری و ساخت کمک فنر خودرو با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و افتتاح واحد صنعتی تولیدفنر خورشیدی کلاچ خودرو با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهر صنعتی رشت از مهمترین برنامه های وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

حسین دهقان فردا هم در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در رشت سخنرانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.