گناباد-تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است لذا بر غنای کتابخانه گناباد با توجه به ارتباط آن با کتابخانه مرکزی آستان قدس افزوده می‌شود و این کتابخانه باشگاه فکری و اندیشه‌ای جوانان گنابادی خواهد بود.

کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد، باشگاه فکری و اندیشه‌ای جوانان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی و بازدید از پروژه در حال احداث کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد گفت: مردم گناباد، مردمی بافرهنگ، فرهنگ دوست و ارادتمند به ساحت امام رضا(ع) می‌باشند و احداث کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد در راستای اقدامات فرهنگی است که آستان قدس رضوی برای شهرهای اطراف و خراسان بزرگ انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در گناباد، این کتابخانه خدمات لازم به جوانان، فرهیختگان و دانش‌پژوهان با مخازن غنی کتاب می‌دهد و علاوه بر آن دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیز می‌توانند از قرائت‌خانه این کتابخانه بهره‌مند شوند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد یک مرکز فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برای این شهرستان است و حلقه دانش‌پژوهشی، دانش جویی و حوزوی با احداث این کتابخانه تکمیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه کتابخانه امام رضا(ع) گناباد با سایر کتابخانه‌های موجود در این شهر متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است لذا بر غنای کتابخانه گناباد با توجه به ارتباط آن با کتابخانه مرکزی آستان قدس افزوده می‌شود و این کتابخانه باشگاه فکری و اندیشه‌ای جوانان گنابادی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی به پیگیری مسئولین و مردم گناباد برای احداث کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره و افزود: معمولاً در بازدید از پروژه‌های در حال احداث آستان قدس رضوی، پروژه در مرحله آغازین قرار دارد؛ اما پروژه کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد از معدود پروژه‌هایی است که فونداسیون آن اجرا شده و نشان‌دهنده جدیت در اجرای کار است و با تلاش‌های مسئولین این پروژه در مدت ۱ سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توجه به نیازمندان در کنار امور فرهنگی را از سیاست‌های آستان قدس رضوی عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به نیازمندان بر عهده دولت است اما اقدامات آستان قدس رضوی با توجه به  ظرفیتی که دارد سبب رضایتمندی امام رضا(ع) و مردم را فراهم می‌کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با توجه به اموال و موقوفات گسترده امام رضا(ع) در اقصی نقاط خراسان بزرگ، به‌مقتضای یک نیاز و موقوفات آستان قدس رضوی در شهرهای خراسان بزرگ و عوایدی که این آستانه از این موقوفات دارد، درصدی را برای خدمات فرهنگی و گره‌گشایی در زندگی مردم در آن شهر می‌توان انجام داد.

تولیت آستان قدس رضوی به شخصیت علامه بهلول گنابادی اشاره و تصریح کرد: بهلول گنابادی کار عظیمی علیه مستکبرین و ستم‌کاران انجام و وی به‌عنوان یک عالم مجاهد سخت‌کوش، ریاضت کشیده و خودساخته که حقیقتاً نقش مهمی علیه مستکبرین و جریان مسجد گوهرشاد داشت.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: لذا در دهه فجر انقلاب اسلامی که دهه پیروزی نور بر ظلمت است، نام بردن از علامه بهلول گنابادی به‌عنوان یک عالم مجاهد استکبارستیز می‌تواند برکات خود را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.