نمایندگان دموکرات مسیحی پارلمان اروپا تاکید کردند که آنکارا نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

ترکیه نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود

به گزارش "قدس آنلاین"، نمایندگان دموکرات مسیحی پارلمان اروپا عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را امکان پذیر ندانسته و تاکید کردند که آنکارا نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

به این ترتیب اعضای حزب دموکرات مسیحی پارلمان اروپا مخالفت اساسی خود با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را مطرح کردند. به اعتقاد آن ها تنها کشورهایی می توانند عضو اتحادیه اروپا شوند که به لحاظ جغرافیایی نیز بخش قابل توجهی از آن ها متعلق به قاره سبز باشد.

این مسئله در یک یادداشت فراکسیون محافظه کار حزب مردم اروپا که روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آن را منتشر کرده است آمده است.

در این سند آمده است که ترکیه نمی تواند به عضویت کامل اتحادیه اروپا در آید چرا که این مشکلی حساس هم برای آنکارا و هم برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد. در عوض این کشور باید بخشی از حلقه شرکای اتحادیه اروپا همراه با دیگر کشورها بدون چشم انداز عضویت در اتحادیه اروپا باشد.

ترکیه که از اعضای ائتلاف نظامی ناتو است از سال ۱۹۹۹ نامزد عضویت در اتحادیه اروپا بوده و از سال ۲۰۰۵ رسما مذاکراتی در این باره انجام می شود. از نظر جغرافیایی بیش از نود درصد ترکیه به آسیا تعلق دارد.

بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه و اقدامات سرکوبگرانه اردوغان علیه مخالفان بسیاری از سیاستمداران  مقامات اروپایی مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را زیر سوال برده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.