بجنورد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: روسای خانه های هلال تمام تلاش خود را در شناسایی نقاط امن روستاها در موقع وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و هدایت مردم به این نقاط امن انجام دهند.

روسای خانه های هلال، نقاط امن روستاها را شناسایی کنند

به گزارش قدس آنلاین، حسن شکوری نسب در نشست روسای خانه های هلال روستایی با بیان اینکه راه اندازی خانه های هلال ظرفیتی مناسب برای ارائه آموزش های عمومی در جامعه هستند، گفت: جامعه ما خواه و ناخواه دچار چالشها و آسیب های اجتماعی است که خانه های هلال با آموزش و افزایش مهارت می تواند در پیشگیری از این آسیبها کمک شایانی را برای جامعه هدف انجام دهد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر یک سازمان غیر دولتی است که وظیفه امداد رسانی، ترویج اندیشه نوع دوستی و بشر دوستی دارد و خانه های هلال در مناطق مختلف با چنین رویکردی، فعالیت پیشگیرانه و حل بخشی از مسائل و مشکلات روستائیان در حوزه اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه افزایش خسارات جانی و مالی به دلیل نبود آموزش های صحیح تحمیل می شود، گفت: اگر سطح آگاهی های مردم افزایش یابد و حوادث و پیامدهای آن را خوب بشناسند مشکلات و آثار منفی حوادث  به حداقل خواهد رسید.

شکوری نسب  با تأکید بر انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، آموزش های امدادی متناسب با وضعیت اقلیمی و جغرافیایی منطقه را اثر بخش تر دانست. وی گفت: مسئو لین حوزه های مرتبط با خانه های هلال لازم است آموزش های مدیریت بحران را بگذرانند و با چالشهای حوزه خود آشنا شوند. شکوری نسب افزود؛ خانه های هلال قصد دارند با فعالیتهای داوطلبانه در حوزه های مختلف و جذب عناصر سازنده، به عنوان بخشی از حل مساله باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم خانه هلال در چناران شهر با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهردار چناران شهر افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.