اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی ۲۴ بهمن با حضور رئیس جمهور و با معرفی ۳۳ محقق برجسته در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور رئیس جمهور

به گزارش «قدس آنلاین»،  اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی ۲۴ بهمن ماه با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم و با معرفی ۳۳ محقق برجسته در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

بنابراین گزارش آثار این دوره که با استفاده از فرآیندهای دیجیتالی و به شکل الکترونیکی دریافت شده در بخش های طرح های پژوهشی، رساله های دکتری، پایان نامه های کارشناسی ارشد و کتاب هستند و طرح های پژوهشی خاتمه یافته، رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد صرفاً از طریق سامانه جشنواره پذیرش شده است.

همچنین در بخش بین ‌الملل نیز با ایجاد کمیته ای متشکل از نمایندگان یونسکو، آیسسکو، معاون بین الملل سازمان ارتباطات اسلامی، نماینده وزیر امور خارجه و نماینده امور بین الملل وزارت علوم اقدام به دریافت آثار محققان خارجی شده است.

در هشتمین دوره جشنواره فارابی ۳۳ اثر برگزیده معرفی خواهد شد در بخش بین الملل هم برگزیدگان از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، روسیه، لبنان، هلند و بلژیک هستند.

در این دوره از جشنواره، ۴ هزار و ۱۳۶ اثر ارسال شده است که بیشترین آثار ارسال شده در حوزه فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث بوده است.

بنابر اعلام مسئولان جشنواره اسامی برگزیدگان این جشنواره در سامانه بنیاد ملی نخبگان به ثبت خواهد رسید و به برگزیدگان علاوه بر جایزه نقدی بنیاد ملی نخبگان در قالب گرنت، جایزه نقدی نیز از سوی دبیرخانه این جشنواره اعطا می شود.

لازم به ذکر است در ابتدا قرار بود این مراسم روز یک شنبه ۲۴ بهمن ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شود که به دلیل حضور رییس جمهور مکان برگزاری آن به سالن اجلاس سران تغییر یافته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.