گرگان- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بدهی دولت به بیمه ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

طرح بیمه سلامت دولت را به بیمه ها بدهکار کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت، صبح پنج شنبه در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از پرداخت ۵ هزار میلیارد بدهی دولت به بیمه ها خبر داد و اظهار کرد: مجموع بدهی دولت به بیمه ها ۸هزار میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه سالانه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت پرداخت می شود، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش هزینه های مردم و بهبود وضعیت بیمارستان ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در قالب این طرح تا حدود ۶ میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کرده اند، افزود: بیمه سلامت ۱۱ میلیون نفر را در کشور تحت پوش قرار داد در حالیکه برای پوشش بیش از ۵ میلیون نفر اعتبار درنظر گرفته شده بود و به همین دلیل دولت به بیمه گرفتار بدهی شد.

وی با بیان اینکه آنچه در سفرهای استانی رئیس جمهور مصوب می شود توسط سازمان برنامه و بودجه لازم است انجام شود، ادامه داد: برهمین اساس نهادی در سازمان برنامه و بودجه به منظور پیگیری تعهدات سفرهای رئیس جمهوری تشکیل شده است و در گلستان نیز مقامات ارشد اجرائی استان و شخص استاندار به شدت پیگیر این مصوبات هستند.

نوبخت با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص جزیره آشوراده، منطقه آزاد تجاری اینچه برون و راه آهن گرگان-مشهد مغفول نمانده، ادامه داد: اجرای همه تعهدات نیازمند پشتیبانی ومنابع مالی است و برخی متغیرهای درون زا و برون زا اجرای مصوبات را به تاخیر انداخته اند.

وی ادامه داد: لایحه ای در شهریور به مجلس بردیم تا دولت بتواند از محل ظرفیت های مالی تبصره های ۳۵ تا ۳۸ قانون برنامه و بودجه با اخذ مجوز استفاده کند که با استفاده از همین لایحه تاکنون ۱۴۷ هزار میلیارد ریال تنها در بخش خرید تضمینی گندم هزینه شده است.

نوبخت با اشاره به درآمد ۱۲۰میلیارد دلاری دولت در سال های ۹۰ و ۹۱، ادامه داد: امروز در بخش نفت حدود ۶۹ میلیارد دلار درآمد داریم و درآمدهای حوزه های غیرنفتی حدود ۲۳ میلیارد دلار است.
وی افزود: منابع درآمدی کشور در سال ۹۰ و ۹۱؛ ۱۲۰ میلیارد دلار بوده و امروز در بخش نفت حدود ۶۹ میلیارد دلار درآمد داریم و در حوزه غیر نفت نیز ۲۳ میلیارد ریال است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این درحالی است که در سال ۹۱ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم حدود چهار هزار ریال بوده و امسال تعهد ما نسبت به خرید هر کیلو ۱۲ هزار و ۶۷۰ ریال بوده و در نهایت ۱۳ هزار ریال شد.
وی ادامه داد این درحالی است که شرایط خرید گندم از خارج کشور به نرخ هر کیلوگرم هشت هزار ریال را داشتیم، اما برای توسعه تولید داخلی و کمک به این بخش، از واردات خود داری شد و هم اینک کشور توان صادرات سه میلیون تن گندم را دارد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری به برخی معوقات گذشته بازنشستگان و فرهنگیان و مشکلات آنان اشاره کرد و یادآور شد: دولت تعهدات خود را انجام داده است و در مهر و آبان امسال ۲۷ هزار میلیارد ریال معوقات و بدهی فرهنگیان پرداخت شد و بخشی دیگر در آذر ماه انجام گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد که خود را در برابر تعهدات به مردم مسئول می دانیم، اما در حوزه انجام وظایف مشکلاتی داریم.
سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گلستان صبح امروز انجام شد و شرکت در بهره برداری از پروژه های دهه مبارک فجر و شورای برنامه ریزی استان از جمله برنامه های این سفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.