گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: استان گلستان به اقداماتی نیاز دارد که تحولی در منطقه ایجاد کند و به نظرم فعالیت های اقتصادی در استان می تواند مولد تحولاتی در منطقه شود.

فعالیت های اقتصادی در گلستان نیازمند توجه بیشتر است
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر پنج شنبه در دیدار با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور، ضمن تبریک ایام دهه فجر به عملی نشدن برخی وعده های نوبخت در سفر پیشین خود به این استان اشاره و اظهار کرد: باید بررسی شود چه مقدار از آن وعده های عمل شده است.

وی با بیان اینکه دولت در کنار رسیدگی به امور مانند گازکشی، باید به کارهای بزرگ و تحول ساز توجه کند، افزود: تأکید دارم اقدامات اقتصادی در استان می تواند شرایط اقتصادی منطقه را متحول کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: فعالیت های دولت جهت دارد و به سمت هدف مشخصی حرکت می کند. این خوب است و دعا می کنیم دولت موفق باشد و بتواند بیشتر از این ها به جنبه های گوناگون کشور رسیدگی کند.

امام جمعه گرگان با بیان این که جریان برجام کار ساده ای نبود، گفت: برجام کاری بسیار مهم بود که توانست بن بست های سیاسی و بین المللی را حل کند اما مشکلاتی هم دارد که طرف مقابل ایجاد کرده اما باید همه از دولت و تیم مذاکره کنند متشکر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر ریاست جمهور چند وعده بزرگ داده شد اما در دست اندازهایی افتاده که هنوز به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: جزیره آشوراده، منطقه ازاد، راه آهن و مانند آن طرح هایی بود که رئیس جمهور وعده داد ولی هنوز عملی نشده و در پیچ و خم ها افتاده است.

خلیج گرگان نیازمند توجه بیشتر است

آیت الله نورمفیدی با بیان این که چقدر خوب بود در سفر شما حداقل اقدامی عملی در جزیره آشوراده صورت می گرفت، افزود: پیش از آنکه خلیج گرگان به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود، باید برای آن فکری کرد.

وی از نوبخت خواست دولت با نمایندگان این استان همکاری بیشتری داشته باشد و ادامه داد:  مرز نشنیان ما خیلی فقیر هستند. نه آب دارند، نه گاز دارند و نه دکتر دارند.

وی با اشاره ضرورت توجه به وضعیت زندگی مرزنشینان ادامه داد: مناطق مرزی همین برادران و خواهران ما هستند. اگر ما توجه نکنیم دیگران صید می کنند و کارهایی انجام می دهند. با توجه به شرایط فعلی ترکمنستان بعید نیست این اتفاقات رخ دهد.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به گلستان، اظهار کرد: به آقای دکتر هاشمی هم گفتم که طرح تحول سلامت از برنامه های خوب دولت است اما مشکلات زیادی دارد. پرستاران می گویند ۱۰ ماه است حقوق معوقه دارند. ایشان هم قول داد ولی توصیه ای هم به من کرد که آقایان وزرای اقتصادی را توصیه کنید به ما بیشتر برسند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از چیزهایی بود که رضایت ایجاد کرد و دولت هم باید برسد. بیمه می گوید دولت بدهکار است و خدمات به مراکز درمانی نمی دهد. بیمه با مردم قرارداد دارد، چرا وقتی از دولت طلب دارد کار مردم را لنگ می گذارد؟ این مساله حتی ازنظر شرعی هم اشکال دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.