مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه پنجشنبه (۲۱ بهمن) با اعلام اینکه این شرکت قصد دارد برای سرمایه‌گذاری در یک پروژۀ گازی ۲ میلیارد دلاری در ایران در تابستان آینده تصمیم نهایی را اتخاذ کند، گفت این تصمیم منوط به تمدید لغو تحریم‌های امریکا است.

توتال: سرمایه‌گذاری نفتی در ایران منوط به تداوم لغو تحریم‌های امریکا است

به گزارش "قدس آنلاین"، توتال نخستین شرکت غربی فعال در بخش انرژی بود که از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران یک قرارداد مهم با تهران امضا کرد. هدف از این پروژه توسعۀ فاز ۱۱ پارس جنوبی است.

پاتریک پویان، مدیرعامل توتال، افزود فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از دو پروژه‌ای است که قرار است درصورتی‌که تغییری در تحریم‌ها اعمال نشود، شرکت شروع آن‌ها را از تابستان تأیید کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، فرمان تعلیق این تحریم‌ها را امضا کرده بود، گفت: «دو فرمان اجرایی وجود دارد که قرار بود پیش از تابستان تمدید شود.»

پویان خطاب به خبرنگاران در پاریس، پایتخت فرانسه، گفت: «قرار بود این (فرمان‌ها) حدود ۱۸ ماه به طول بینجامد؛ بنابراین رئیس‌جمهور ترامپ باید دربارۀ تمدید لغو تحریم‌ها یا بالعکس اظهارنظر کند.»

ترامپ یکشنبه (۱۷ بهمن) در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود توافق هسته‌ای با ایران «بدترین توافقی است که من تاکنون شاهد مذاکره دربارۀ آن بوده‌ام.»

در همین حال، رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ امریکا، تجدیدنظر کامل در توافق هسته‌ای با ایران را خواستار شده است.

مدیرعامل توتال تأکید کرد: «بنابراین یا لغو تحریم‌ها تمدید می‌شود که در این صورت با توجه به توافق هسته‌ای ایران که به ما اجازه می‌دهد قرارداد را اجرا کنیم، عمل می‌کنیم یا آن‌ها تصمیم می‌گیرند که توافق هسته‌ای ایران را زیر پا بگذارند که در این صورت ما نمی‌توانیم در ایران کار کنیم.»

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.