تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم غیور ایران اسلامی در ۲۲ بهمن پاسخ دندانشکنی به یاوه‎گویی‌های رئیس جمهور ناشی آمریکا خواهند داد.

آیت الله رئیسی: مردم در ۲۲ بهمن پاسخ یاوه‎گویی‌های رئیس جمهور آمریکا را خواهند داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با هزاران تن از اقشار مختلف مردم که به مناسبت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در نهضت انبیاء و اوصیای الهی دارد، اظهار داشت: دهه فجر تنها گرامی‎داشت پیروزی ملت ایران در بهمن 57 نیست، بلکه بهمن هر سال جشن گرامیداشت فجری دیگر از تفوق و پیروزی نظام مقدس اسلامی در جبهه‌های مختلف است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به ذکر شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم مکتب امام راحل خداباوری بود، ابراز کرد: امام خمینی(ره) قبل و بعد از هر اتفاقی خدا را می دیدند. ایشان در اوج قله عبودیت پروردگار و دلدادگی به خداوند بودند، به نحوی که اگر بخواهیم سنگ بنای تفکر ایشان را بشناسیم که تمام دیدگاه های سیاسی، اجتماعی، فلسفی، حقوقی، کلامی، سلوک و سیره شخصی آن بزرگوار را شامل شود، به جمله معروف ایشان بسنده می‌کنیم که «عالم محضر خداست».

امام خمینی(ره) احیاگر سیاست توام با دیانت

وی دومین شاخصه سیاسی امام خمینی(ره) را پیوند بین معنویت و سیاست معرفی کرد و با بیان اینکه وضعیت آشفته و اسفناک امروز امنیت جهانی نتیجه سیاست بی‌دیانت غرب است، گفت: جنگ‎های جهانی اول و دوم، ظلم هفتاد ساله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین، وجود کلاهک‌های هسته‌ای، واقعه هیروشیما و وضعیت اسفناک امروز جهان، محصول بیش از 400 سال مبارزه با ارزش‌های الهی و سیاست بی‌دیانت غرب است.

وی افزود: در شرایطی که مغرب زمین طی 400 سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می‌کرد، امام پرچم پیوند معنویت و دین همراه با سیاست را برافراشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز پرچم‌دار سیاست توام با دیانت مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: سیاست توام با دیانت یکی از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی است و امروز بشر معاصر از سیاست بی‌دیانتی که اشغالگری، تروریسم، ساخت کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم و ناامنی در جهان را درپی داشتند، رنج می‌برد.

تولیت آستان قدس رضوی استکبارستیزی را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) مطرح و تصریح کرد: مبارزه با استکبار یکی از اصول و شاخصه‌های مشترک سیره انبیاء و اولیاء الهی به حساب می‎‎آید و تنها در روش‌ عملکرد میان آنها تفاوت داشته است.

آمریکا را نمی‌توان به خوب و بد تقسیم کرد

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا، گفت: استکبار را نمی‌توان به خوب و بد تقسیم کرد. آن ها همواره همین روحیه و خوی شیطانی را داشته‌اند و امروز تنها ادبیاتشان عوض شده است. حقایقی که امروز به طور علنی از جنایات، غارت‌ها و حمایت از تروریست‌ها در جهان اعلام می‌کنند، همان مطالبی است که 30 سال پیش امام راحل و پس از ایشان رهبری معظم و مردم متدین ایران اسلامی بارها بیان کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم در 222 بهمن پاسخی دندان شکن به یاوه گویی‌های رئیس جمهور تازه کار و ناشی آمریکا خواهند داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در فراز دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به مستضعفان و نیازمندان یکی دیگر از شاخص‌های مهم مکتب سیاسی امام(ره) است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی نگاه ویژه‌ای به محرومان و ضعفای جامعه دارد. این قشر پیشگامان اداره جنگ و در دوران سازندگی در خط مقدم بودند و امروز مدافعان نظام اسلامی و جبهه اسلام در منطقه هستند.

وی با اشاره به تفکر و اعتقاد مردم باوری امام، خاطرنشان کرد: شاخصه مردم باوری در تفکر سیاسی امام(ره)، مانند دیگر سیاسیون، نگاهی تشریفاتی و تزئینی نبود. ایشان با تمام وجود معتقد بودند که «میزان رأی ملت است»؛ امروز بسیاری دم از مردم باوری و حقوق بشر می‌زنند، اما توجه و باور امام به مردم یک امر اعتقادی و قلبی بود.

اقتصاد مقاومتی، تنها نسخه حل مشکلات اقتصادی

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئولان کشور برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی باید نگاهشان به ظرفیت‌های مردمی و داخلی باشد، ادامه داد: تکیه بر داشته‌های داخلی، چشم نداشتن به کمک‌های غرب و تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش اقتصاد ماست. مغرب زمین هیچ گاه برای هیچ کشوری سودی نداشته و گرهی از مشکلات کشوری نگشوده است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز ما برای جامعه اسلامی ضروری می‌دانیم، این است که همان احساس امام و رهبری و دغدغه خاصشان نسبت به مردم، گره گشایی از مشکلات محرومان و مستضعفان، اقتصاد مقاومتی و اجرای عدالت و فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های دینی، در همه لایه‌های اجتماعی حکومت و نظام تجلی عینی داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی توجه به نجات همه ملت‌ها و انسان‌های تحت ظلم را به عنوان آخرین شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) برشمرد و گفت: شاخصه دیگر مکتب ایشان، نجات همه ملت‌های مسلمان جهان از ظلم و جور بود و از همان ابتدا مسئله فلسطین و قدس را مطرح کردند و فرمودند: «قدس پاره تن اسلام است».

آیت الله رئیسی افزود: امام خمینی(ره) معتقد بودند که اکثر دولت‌ها دست نشانده استکبارند، از این روی ملت‌ها را خطاب قرار می‌دادند. نامه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی نیز در تداوم همین مسئله است. این امر نشانه‌ای از نگاه به محرومان و مستضعفان است که در نگاه امام راحل ما وجود داشت و توسط خلف صالحشان نیز پیگیری می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار دفاع از محرومان و مستضعفان، پاسدار ارزش‌های الهی و نماد ایستادگی در برابر ظلم و ظالم در عالم است و تاکنون به لطف و عنایت پروردگار در تمام عرصه‌های تقابل با استکبار دست برتر را داشته و امروز اندیشه انقلاب اسلامی در عراق، سوریه، یمن و بسیاری از کشورهای دیگر دشمن را به زانو آورده است.

آیت الله رئیسی در ادامه مردم متدین و دلداده به خدا را مهمترین مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار کرد: مهمترین مولفه قدرت کشور ما مردم متدین و همیشه در صحنه است. امروز نیروهای مدافع ایران اسلامی تنها یگان‌ها نظامی نیستند، بلکه تمام ملت نیروهای بالقوه دفاع از کشورند که در زمان نیاز به نیروهای بالفعل تبدیل خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به وظیفه خطیر کارکنان سازمان‌های اداری کشور در ایجاد رضایت عمومی از نظام مقدس اسلامی، گفت: هرچه در سازمان‌ها و ادارات کشور، مردم احساس خدمتگزاری خالصانه و دغدغه برای گره¬گشایی از کارشان را در میان کارکنان ببینند، اعتمادشان به کارآمدی نظام اسلامی بیشتر می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.