یزد - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ۸۰ درصد پهنه های کشور برای اکتشاف آزاد شده است افزود: به دنبال ایجاد زنجیره ارزشی برای بهره برداری از معادن هستیم.

۸۰ درصد پهنه های کشور برای اکتشاف آزاد شده است

به گزارش قدس آنلاین ، حسین ابویی مهریزی در در نشستی خبری در حاشیه افتتاح یک واحد تولید کاشی و سرامیک در شهرستان تفت اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دولت تکلیف کرد تا ماهانه به طور متوسط ۴۵۰ طرح در سطح کشور با اشتغالزایی برای ۷۰ هزار نفر بهره‌برداری شود که از هفته دولت امسال این امر محقق شده است.

وی افزود: رتبه بازار ما ۱۹ در بین ۱۳۸ کشور جهان است،  پیشرفته بودن بنگاه‌های اقتصادی ما در رتبه ۱۰۹ از بین ۱۳۸ کشور قرار دارد و در توانمندسازی و تامین رفاه نیز دارای رتبه بالای ۱۰۰ هستیم.

ابویی تصریح کرد: در مورد بهره برداری از معادن در سطح کشور۸۰ درصد پهنه های کشور برای اکتشاف آزاد شده و به دنبال ایجاد زنجیره ارزشی برای بهره برداری از معادن هستیم.

معاون وزیر  صنعت گفت: بر اساس سند چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ و سند توسعه ششم، در کل دولت ۱۵۹ طرح سرمایه‌گذاری شده به ارزش ۸ میلیارد دلار که ۶۸ مورد آن بهره‌برداری شده و بقیه در حال اجرا است. بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب، با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد تومان، برای ۲۸۳ هزار نفر در سطح کشور اشتغالزایی شده است .

ابویی مهریزی با اشاره به ظرفیت‌سازی‌های انجام شده در سطح کشور افزود: فولاد خام، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، مس، سیمان، با رشد چند برابری مواجه شده و برای هر یک از این طرح‌های توسعه‌ای میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری شده است.

ابوئی مهریزی  با تاکید بر اینکه ما باید خودمان را بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی جهانی بسنجیم و در راستای رسیدن به آن قدم برداریم گفت: خیلی از مقررات و ضوابط دست و پاگیر در این دولت حذف و یا بهینه شد.

وهیچ کشور، بخش، بنگاه و حتی هیچ خانواده‌ای بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم به نتجه و هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، نمی‌رسد.

وی به بهره‌برداری از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اشاره کرد و افزود: فولاد خام از بالای ۲۳ میلیون تن به ۳۱ میلیون تن، گندله از ۲۱ میلیون تن به ۳۲ میلیون تن رسیده که به ازای هر یک تن گندله حداقل ۴۰ دلار پول نیاز دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان  نیز در این نشست گفت:امروز ۶ طرح بزرگ صنعتی در استان یزد با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا علمداریزدی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی کمکی دولت در به دست آوردن این دستاوردهای مهم نقش مهمی ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد، اجرای ۳۳ طرح بزرگ ملی و همچنین راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد در کل کشور از مهم‌ترین برنامه هایی بود که در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته بود.

علمدار یزد ی خاطر نشان ساخت : بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد صنعتی و تکمیل واحدهای بالای ۶۰ درصد اختصاص پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.