سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: مردم باید تلاش کنند با چشم‌ باز رئیس‌جمهور انتخاب کنند، ما رئیس‌جمهوری انقلابی و دشمن‌شناس نیاز داریم که عینکش عینک غربی نباشد.

نقوی: مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که عینکش غربی نباشد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نقوی حسینی شامگاه یکشنبه در جشن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنوز بعضی باور ندارند که آمریکا آمده سر نظام ما ببرد و با نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران دشمن است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که آمریکا با آن‌ها چه کرده است که هنوز گرفتار او هستند، ادامه داد: چه باید بکنیم که دوستان و بعضی‌ها هنوز در افسون و لبخند خال لب آمریکا هستند، آمریکا به دنبال آن است که نظام ما به دوران قبل انقلاب برگردد.

* «کری» با 160 نفر می‌رفت مذاکره، ظریف با عراقچی

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: جان کری با 160 نفر کارشناس و متخصص مسائل سیاسی  در مذاکرات حاضر می‌شود ولی وزیر امور خارجه ایران فقط با عراقچی در مذاکرات حاضر شد.

وی با بیان اینکه جان کری از کلماتی در برجام استفاده کرده که تا 100 سال دیگر هم ما نتوانیم حرکت کنیم اعلام کرد: وزیر امور خارجه و تیم هسته‌ای باید چشمانشان را باز کنند، مقام معظم رهبری بارها فرمودند من به مذاکره با آمریکای عهدشکن خوش‌بین نیستم و به اهداف خود نرسیدیم ولی رئیس‌جمهور به‌صورت رسمی اعلام کرد ما به برجام خوش‌بین هستیم و به همه اهداف خود رسیدیم.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که اشتباه کردم ولی این اعتراف دیر است، ابراز داشت: در یک سال بعد از برجام، 17 تحریم جدید از سوی آمریکا اعلام شد و این در حالی است که برجام امضاء شد که دیگر تحریم‌های جدید وضع نشود؛ همچنین علیه ما محدودیت ایجاد کردند و اموال ما را به سرقت برده‌اند، در آخرین تحریم 25 شخصیت حقیقی و حقوقی ما تحریم جدید شدند.

* روحانی برای لغو یک سخنرانی برآشفته می‌شود برای 17 تحریم جدید آمریکا نه

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در بعضی مواقع هیچ‌گونه اعلام موضعی به نقض برجام نداشت، عنوان کرد: سخنرانی فلان نماینده در مشهد لغو می‌شود رئیس‌جمهور برآشفته می‌شود و بیانیه صادر می‌کند و دستور رسیدگی ویژه می‌دهد، آمریکا در یک سال گذشته 17 تحریم علیه ما صادر می‌کند خم به ابرو نمی‌آورد.

 وی با بیان این که ظریف در نامه بعد از اعلام نقض برجام توسط مقام معظم رهبری و سران سه قوا به مسؤول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا و مسؤول کمیسیون مشترک نامه نوشت و اعتراض خود را اعلام کرد، آمریکا نقض برجام کرده است گفت: کمیسیون  مشترک تشکیل شد ولی در دقایق اول اعلام شد طبق برجام از طرف اتحادیه اروپا و کمیسیون مشترک اعلام شد هیچ نقضی صورت نگرفته است و دستور جلسه لغو شد.

نقوی حسینی با بیان اینکه به‌عنوان نماینده و سخنگوی بررسی برجام تمام مشکلات امروز را پیش‌بینی می‌کردیم و به‌صورت کامل به متن برجام تسلط دارم گفت: حتی یک بانک بزرگ اروپایی با ما کار نمی‌کند، وقتی ما اعلام می‌کردیم به اشکال مختلف به ما تهمت‌زده شد، خدا را شکر رئیس بانک مرکزی رسماً این موضوع را تایید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی برای انجام عملیات بانکی با کشور ما باید از خزانه‌داری آمریکا مجوز بگیرد، یادآور شد: خزانه‌داری به گذاشتن ده‌ها شرط و مشروط کردن بانک باعث می‌شود تا هیچ بنگاه اقتصادی و بانک اروپایی حاضر به همکاری و تبادل ارزی با ما نشود.

 نقوی حسینی با اشاره به سفرهای متعدد هیأت‌های تجاری برای اعلام آمادگی برای تبادل و توافقات اقتصادی اعلام کرد: یک دلار از 70 میلیارد دلار توافق ارزی با هیأت‌های اروپایی عملیاتی نمی‌شود، چون کنگره آمریکا مصوبه ممنوعیت و کنترل روادید کسانی که به ایران سفر کنند توسط سازمان سیا به مدت 5 سال را صادر کرد و بعد این مصوبه یک بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور ما نشد.

* آمریکا می‌خواهد انتقام سوریه را بگیرد

وی تصریح کرد: خلاف عقل است که از آمریکا انتظار کمک و حمایت داشته باشیم، امروز آمریکا انتقام‌ سوریه را از ما می‌خواهد بگیرد، 4 سال قبل وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد تا سه ماه دیگر ما در سوریه دولت تعیین می‌کنیم ولی امروز پرچم ایران در سوریه برافراشته است و ترکیه توانایی تأمین امنیت کشور خود را ندارد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در بیانیه تاریخی خود به تیم مذاکره‌کننده اعلام کرد محکم از مواضع نظام دفاع کنید هراس نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه دلیل کشتار حجاج ایران این بود که عربستان از ما ضربه خورده و عصبانی و بازنده هستند اظهار داشت: رهبر فرزانه و هوشمند با افق بلند و متصل خود کشتی نظام را ناخدایی می‌کند، رهبر انقلاب به اعتراف دشمنان پیروز میدان است، مقام معظم مطالبی را در خشت خام می‌بینند که تحصیل‌کرده و کارشناسان سیاسی در آینه توانایی دیدن ندارد.

 نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوج شادی برجام هیچ کس از نقش مقام معظم رهبری حرفی نمی‌زد ولی در شرایط که کشتی برجام به گل نشست هزینه آن را باید مقام معظم رهبری پرداخت کند و به ذهن مردم القاء می‌کنند که ایشان در جریان تصویب برجام بوده است.

* همه‌جا بمب گذاری است، در ایران ترقه هم منفجر نمی‌شود

وی با بیان اینکه باوجود گروه‌های تکفیری و ناامنی منطقه، نظام ما به‌عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر در منطقه شناخته می‌شود گفت: امروز ایران امن‌ترین مسیر هوایی و آسمان در خاورمیانه را دارد، در همه کشورهای منطقه بمب منفجر می‌شود ولی در کشور حتی یک ترقه هم منفجر نمی‌شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه هرگونه حرکتی در صد کیلومتر خارج مرزها در کنترل دقیق ما است اعلام کرد: در مقابل اقتدار نظام گزینه‌های روی میز و زیر میز هیچ ارزشی ندارد، نه آمریکا و نه اسرائیل جرأت حمله و شلیک یک گلوله به ما را ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی در انتصاب افراد مشکل نداریم بلکه در انتخاب افراد مشکل‌ داریم، گفت: دو انتخابات مهم در پیش داریم مردم باید تلاش کنند با چشم‌باز رئیس‌جمهور انتخاب کنند، ما رئیس‌جمهوری انقلابی، دشمن‌شناس نیاز داریم، ما رئیس‌جمهوری نیاز داریم که عینکش عینک غربی نباشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.