نماینده مردم تبریز در مجلس از وام 5 هزار میلیارد تومانی به یکی از افراد فعال در فوتبال از صندوق فرهنگیان بدون ضامن خبر داد و گفت: کدام فرهنگی می‌تواند به راحتی صندوق فرهنگیان وام بدون ضامن بگیرد.

جزئیات جدید از پشت پرده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی ظهر امروز در نشست بانوان فرهنگی منتخب نواحی تبریز اظهار کرد: در یکی از بندهای برنامه ششم دولت به زمینه آموزش و پرورش اشاره کرده که کافی نیست و از این رو کمیسیون تلفیق بندهای الحاقی در زمینه توسعه تجهیز و ارتقای آموزش انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه بندهای الحاقی در راستای انتظارات فرهنگیان است، افزود: از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم و فرهنگیان شفاف‌سازی در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در صندوق فرهنگیان اختلاس صورت گرفته است، گفت: اختلاس در این مورد را نمی‌توان به تعابیر مختلف درآورد؛ البته بخشی از پرونده در کمیسیون در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: فردی که در فوتبال هم فعالیت دارد از این صندوق 5 هزار میلیارد تومان وام گرفته است در حالی که دو زوج فوق لیسانس برای دو میلیون تومان وام به بانک  معرفی کردم که از آنها دو نفر کارمند خواستند و سپس به کمیته امداد معرفی شد که بازهم ضامن خواستند، ولی این شخص 5 هزار میلیارد تومان وام گرفته که هیچ ضامنی هم نخواستند.

سعیدی با بیان اینکه کدام فرهنگی می‌تواند به راحتی از این صندوق وام بگیرد، گفت:  در این زمینه مسؤول و مجلس غفلت کرده و دیوان محاسبات نظارت کافی نداشته است.

وی متذکر شد: چند مورد در زمینه کاهش موضوع قانونگذاری و تمایل به سمت نظارت را به رئیس مجلس شورای اسلامی گفته‌ام تا مجلس و دستگاه‌های نظارتی بخش نظارت خود را تقویت کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه خناس‌ها اعتماد را در کشور از بین برده‌اند، گفت: قبلا ما مبنای کار را اعتماد گذاشته بودیم ولی برای آن چارچوبی نکردیم و این اعتماد در برخی جاها برایمان گران تمام شد.

وی با بیان اینکه  شکایتی در زمینه صندوق ذخیره به قوه قضائیه داده نشده است، گفت: در مجلس از چندین بخش به این موضوع رسیدگی شده بخشی از پول پس گرفته و برخی باقی مانده و در کل اجازه سیاسی کردن موضوع را نخواهیم داد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم به حداقل حقوق و پاداش نیز رسیدگی شد و البته به حقوق‌های نجومی هم رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: قانون مدیریت خدمات کشور برای اصلاح توسط کمیسیون اجتماعی بیان شده است زیرا تا وقتی اصلاح نشود تبعیض حقوقی خواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: در دولت قبلی در زمینه اصلاح خدمات کشوری تعلل شد و متاسفانه این روند در این دولت نیز ادامه یافت که برخی‌ها اجازه اصلاح نمی‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.