اراک-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات نقدینگی همچنان در صنعت وجود دارد ولی با تسهیلاتی که از منابع خارجی تامین می‌شود در پی حل آن هستیم.

مشکلات نقدینگی در صنایع همچنان باقیست

به گزارش قدس آنلاین وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرح توسعه شرکت یدکی موتور ایران و پارس آمپول را به مناسبت دهه فجر در ساوه افتتاح کرد.

وزیر صنعت پس از ورود به شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه ابتدا طرح توسعه شرکت یدکی موتور ایران را که در انواع سوپاپ خودرو را تولید می کند، افتتاح کرد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح شرکت پارس آمپول ساوه گفت: ۹۵ درصد داروی کشور با تکنولوژی‌های پیشرفته داخلی تولید می شود. سالانه ۸۰۰ میلیون ویال تولید می شود و این شرکت بیش از ۴۰۰ میلیون عدد از این محصولات را با کیفیت بالا تولید می کند.

نعمت زاده بیان کرد: تولید مواد اولیه آمپول ها و ویال ها در داخل کشور صورت می گیرد.

وی گفت: با توجه به این کیفیت باید در زمینه صادرات وارد شویم، روزی واردکننده آمپول بودیم حالا می توانیم صادرکننده باشیم.

مشکلات نقدینگی در صنایع باقیست

وزیر صنعت اظهار کرد: مشکلات نقدینگی همچنان در صنعت وجود دارد ولی با تسهیلاتی که از منابع خارجی تامین می‌شود در پی حل آن هستیم.

وی ادامه داد: در بخش صنعت شاهد رشد ۵ درصدی هستیم که در صنعت خودرو این رشد به ۴۰ تا ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از شرکت یدکی موتور اظهار کرد: انواع سوپاپ های موتورهای احتراقی در داخل تولید و به خودکفایی رسیده ایم و افزایش تولید می دهیم تا بتوانیم بخشی از محصولات را صادر کنیم.

نعمت زاده گفت: بخشی از مواد اولیه فولاد مخصوص مورد نیاز برای تولید این محصول وارداتی است که در آینده این فولاد نیز در کشور تولید می‌شود و می‌توان در این بخش نیز به خودکفایی دست پیدا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اشاره به اقدامات دولت در بخش رونق تولید گفت: در طرح رونق تولید برای ۷۵۰۰ واحد برنامه‌ریزی شده بود، اما توانستیم با احتساب بخش کشاورزی حدود ۲۱۵۰۰ فقره پرداخت تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

وزیر صنعت ادامه داد: براساس گزارشات بانک مرکزی ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده در حالی که پیش بینی ما ۱۶ هزار واحد بود و به عدد پیش بینی شده نزدیک شده ایم.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی سقف برداشته شد و تا ۲۰هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.