همایش «انقلاب اسلامی، گفتمان اصلاح‌طلبی و یادمان هاشمی» با حضور جمعی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب استان لرستان در شهرستان بروجرد برگزار شد.

افزایش بیکاری و نابه‌سامانی‌های اجتماعی در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، همایش «انقلاب اسلامی، گفتمان اصلاح‌طلبی و یادمان هاشمی» عصر امروز با حضور جمعی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب استان لرستان در شهرستان بروجرد برگزار شد.

در این همایش محمد پرهام دبیر حزب ندای ایرانیان در بروجرد و عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ین شهرستان ضمن سخنانی به تشریح برخی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات جامعه امروز پرداخت و گفت: بیکاری، فساد در جامعه و نابه‌سامانی‌های اجتماعی اصلی‌ترین موضوعات اجتماع امروز ماست.

وی انسداد اجتماعی در جامعه را ناشی از گروه و جناح‌بندی‌های سیاسی دانست و افزود: هنگامی‌که گروه‌ها و احزاب سیاسی دیگران را از دستیابی به منابع و قدرت محدود می‌کنند انسداد اجتماعی به وجود می‌آید که نتیجه آن بروز مشکلاتی همچون بیکاری و فساد اجتماعی است.

دبیر حزب ندای ایرانیان در بروجرد تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم انسداد اجتماعی تا مرحله فروپاشی اجتماعی پیش رفت و انحرافات، اختلاس‌ها و دزدی‌های کلان شدت یافت و دایره خودمانی تنگ شد و همین انسداد اجتماعی در درون خانواده انقلاب انشقاق ایجاد کرد که موجب اعمال تحریم‌های ظالمانه و اجماع جهانی علیه کشور شد.

وی بابیان اینکه از تجارب آن هشت سال باید درس‌هایی گران گرفت، عنوان کرد: باید به مناقشات بی‌حاصل و دوگانه‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی و چپی و راستی خاتمه داد و فعالیت‌های حزبی را در چارچوب قانون اساسی به رسمیت شناخت چراکه جامعه دیگر توان و انرژی تحمل این منازعات را ندارد و باید در مقابل بیگانگان متحد و یک‌صدا شوم و وحدت کلمه خود را حفظ کنیم.

پرهام نتیجه انحصارطلبی و انسداد اجتماعی را گسترش فساد در جامعه دانست و بیان کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد شاخص اعتماد در کشور به 10 درصد و شاخص صداقت به هشت درصد تنزل یافته و جامعه ما همچنان در مناقشه و منازعه آشکار سیاسی است و آمار بیکاری، طلاق و اعتیاد و بیماری‌های روحی روانی و وجود پرونده‌های فراوان قضایی بسیار نگران‌کننده است.

وی در خاتمه موادی از فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد را قرائت کرد.

علی‌محمد گودرزی رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بروجرد دیگر سخنران این همایش بود تا ضمن سخنانی از ظرفیت‌های فراوان این شهرستان بگوید و اینکه این شهر باوجود مفاخر علمی و ادبی و مذهبی فراوان خود همچنان از بسیاری از نارسایی‌های مشهود رنج می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.