رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سکاندار دولت تدبیر و امید تلاش کرده با دیپلماسی فرهنگی، مشکلات حوزه خارجی را برطرف کند.

دولت با دیپلماسی فرهنگی مشکلات را حل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، زهرا احمدی‌پور در آیین بهره‌برداری متمرکز از طرح‌های عمرانی و تولیدی شهرستان بجنورد اظهار داشت: دولت یازدهم باتدبیر خود سعی کرده ‌از مسیر تعامل و گفت‌وگو، اختلافات داخلی را کمرنگ کند و با گستراندن چتر اعتدال، فضای مناسبی برای رشد و توسعه کشور فراهم آورد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه امروز برای توسعه کشور بیش از آن‌که به سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشیم، به همدلی و تعامل درونی نیاز داریم، افزود: همه مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه کشور، در برابر عزم و اراده ملت ایران و همدلی و همراهی همگانی بسیار کوچک است.

وی توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل، مسائل حوزه محیط‌زیست، آب و فاضلاب و رعایت حقوق شهروندی را ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و افزود: دولت توجه ویژه‌ای هم به توازن منطقه‌ای و کاهش شکاف‌های توسعه‌ای بین مناطق مختلف دارد.

معاون رئیس‌جمهور امیدبخشی نسبت به آینده و بازسازی اعتماد مردم را دیگر اولویت موردتوجه دولت تدبیر و امید خواند و تصریح کرد: شدت گرفتن نزاع‌های سیاسی نتیجه‌ای جز ناامیدی مردم نخواهد داشت؛ بنابراین دولت تلاش دارد با گفتمان، خردورزی و تدبیر، اختلافات را کاهش دهد؛ زیرا بر این اعتقاد است که تعامل بین گروه‌های سیاسی و همه قوا، ایران اسلامی را به اهداف خود بیش‌ازپیش نزدیک می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: اگر این عزم و همدلی همگانی وجود داشته باشد، موفق خواهیم شد از مسیر اقتصاد مقاومتی، بنیان‌های کشور را مستحکم کنیم و دولت با این رویکرد و گفتمان، در مسیر توسعه پایدار انسانی گام بر می‌دارد.

احمدی پور لزوم تقویت سرمایه اجتماعی در کشور را نیز یادآور شد و با ابراز گلایه از این‌که در قضیه موسوم به حقوق نجومی، به دولت جفا شد، گفت: این در حالی است که دولت یازدهم با تمرکز بر سلامت و شفافیت فرایندهای نظام مالی واداری، در مسیر بازگرداندن اعتماد عمومی پیشگام شده است.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم هیچ خط قرمزی برای خود تعریف نکرده و با شفافیت کامل، شرایطی را فراهم کرده است که همه بتوانند این مباحث را رصد کنند.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت با قانونمندی در راستای ایفای وظایف خود گام بر می‌دارد و به عهدی که با مردم بسته، هم چنان پایبند است و اجازه نخواهد داد اعتماد مردم خدشه‌دار شود.

وی اظهار داشت: پیروزی و استمرار این انقلاب مرهون اعتماد مردم به بزرگانی بوده است که تلاش کردند جمهوریت و اسلامیت نظام را رقم بزنند و دولت تدبیر و امید هم برای مراقبت از استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و حفظ کیان جمهوریت نظام تلاش می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با افزودن این‌که مردم با حفظ اعتماد عمومی است که در چرخه گردش قدرت سیاسی مشارکت خواهند کرد، گفت: این دستاورد بزرگی است که همه باید از آن مراقبت و تلاش کنیم که افراطی‌گری راهی به این کشور پیدا نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.