کرمان - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتیکه مسئولان هم افزایی و وحدت داشته باشند وقتشان صرف توسعه و رونق جامعه و بهبود معیشت مردم می شود.

تورم و بیکاری از مهمترین مشکلات کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامگاه پنج شنبه خاطر نشان کرد: در کشور زیرساخت های خوبی فراهم شده و سرمایه گذاری زیادی در امور زیربنایی انجام شده که باتوجه به نیروی انسانی باانگیزه زمینه برای جهش و توسعه کشور فراهم است.

وی  با اشاره به اینکه در کنار همه پیشرفتها تورم و بیکاری از مهمترین مشکلات کشور است تاکید کرد عدم رقابت پذیری از چالشهای مهم پیش روی کشور است که با اجرایی نشدن مناسب اصل ۴۴ موجب تنزل دو درجه ای کشور شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی  امور دیوانی موجود در کشور را یکی از سدهای بزرگ در مسیر رقابت پذیری مناطق و بخشها دانست و افزود: تنزل رتبه کسب و کارمعضلی است که با بزرگ شدن دولت ایجاد شده است.

رئیس قوه مقننه افزود: اساتیددانشگاهی از هشت هزار به ۷۰ هزار نفر افزایش یافته است که نمونه ای از پرش علمی کشور است.

لاریجانی به بخشی از جهش های انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد:  آبرسانی به بیش از ۹۰ درصد روستاها، افزایش چهار هزار و ۸۱۶ درصدی میزان تولید فولاد، افزایش یک هزار و ۹۲۷ درصدی تولید آلومینیوم، افزایش ۸۸۵ درصدی تولید سیمان، افزایش ۶۶ هزار و ۵۶۶ درصدی تولید مس، افزایش شش هزار و ۸۲۸ درصدی تولید سرب و افزایش دو هزار و ۷۶۸درصدی بزرگراه ها بسیار افتخار آمیز است و نشان می دهد که امور زیربنایی در کشور در حال شکل گیری است.

وی همچنین رسیدن رشد اقتصادی به هفت و ۴ دهم درصد را  پس از توافق هسته ای موضوعی مثبت خواند. 

وی به فراگیری بیمه سلامت نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه کشاورزی و شیلات به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و در حوزه  گوشت قرمز و گوشت سفید نیز به خودکفایی رسیده ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد بسیار خوب کشور در حوزه باغی و زراعی، گفت: زیربناهایی که باعث پرش در کشور می شود فراهم شده است.

لاریجانی موضوع اقتصاد مقاومتی و آنچه که مد نظر رهبر معظم انقلاب است را حلال مشکلات کشور بیان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع باید دولتی چابک داشته باشیم .

وی تصریح کرد : هرچند موضوعات بین المللی بر وضعیت اقتصاد تاثیرگذار است اما در مجموع رفتار بین المللی کشورمان بهبود یافته و فضا را مساعد کرده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو هم گفت: باید همه نیروها در جهت تعالی کشور تجمیع شوند ، باید از سایشهای سیاسی پرهیز کرد ورقابت و عقلانیت را محور فعالیتها قرار داد.

لاریجانی توجه به محیط زیست را هم از مباحث موردتوجه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: در این خصوص بندهای مهمی مورد توجه قرار گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز خوشحالی کرد که ایام دهه فجر به استان کرمان مهد پرورش چهره های سرشناس کشوراز جمله آیت ا... هاشمی سفر کرده است.

 همچنین دراین جلسه استاندار کرمان هم با اشاره به تدوین منشورهمدلی اولین بار در کشوردراستان کرمان گفت: مدل مثلث توسعه اقتصادی متشکل از نمایندگان مردم،کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران با محوریت ائمه جمعه سرلوحه فعالیتهای توسعه ای دراستان کرمان است.

رزم حسینی  تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با مشارکت مردم بدون سیاسی بازی در حال اجراست. 

وی با تاکید بر اینکه مردم استان کرمان همه ولایت مدار هستند، اظهارداشت:  مدیریت جهادی در کرمان جایگزین مدیریت جناحی شده است و همه در جهت اعتلای فرهنگی و سیاسی استان کرمان گام برمی داریم.

استاندار کرمان تاکید کرد: امیدواریم مدلی را در استان کرمان ایجاد کنیم که بتوانیم بروکراسی کهنه، پیر و قدیمی را به مدلی نو و جدید تبدیل کرده و استان کرمان در این زمینه نیز پیشرو باشد.

رزم حسینی از آیت الله جعفری به عنوان امام جمعه محبوب کرمان یاد کردو گفت: ایشان همواره به دولت، نمایندگان و مردم کرمان محبت دارند.

وی با اشاره به اینکه منشور همدلی و همزبانی نیز به امضای همه گروه های سیاسی استان رسیده است، گفت: در سایه وحدت می توان فعالیت های اقتصادی و عمرانی را افزایش داد.

استاندارکرمان با اشاره به اینکه مدل مثلث توسعه اقتصادی نیز برای استان مفید و موثر واقع شده است، گفت: این مثلث متشکل از مدیران دولتی، نمایندگان مجلس و سرمایه گذران است و ائمه جمعه نیز ناظران این مثلث هستند.

رزم حسینی تاکید کرد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی نگاه سیاسی به نمایندگان نداریم و در دوره قبل و دوره کنون توفیقات خوبی با همراهی نمایندگان مجلس داشته ایم.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردمی و غیر دولتی می دانیم و این مدل در استان کرمان از دو سال و نیم قبل در قلعه گنج آغاز شده است و در حال تعمیم آن به همه نقاط استان هستیم.
 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آئین گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرموده اند که «هیچ عبادتی از فکر کردن و تدبر بالاتر نیست و هیچ پشتیبانی از مشورت کردن مطمئن تر نخواهد بود».
آیت الله سید یحیی جعفری افزود: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ملت شریف ایران را تبریک عرض می کنم.

حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان هم  رفع تنگناهای توسعه ای را از ویژگیهای ریاست دکتر لاریجانی بیان کرد و گفت: علاقمند بودیم که با توجه به رویکرد توسعه گرایانه دکتر لاریجانی این سفر از جنوب استان شروع شود.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر مایه خیر و برکت برای استان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.